ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر درگلستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از آغاز ممنوعیت شکار و زنده‌گیری هر گونه پرنده مهاجر آبزی در استان گلستان خبر داد.
کد خبر: ۷۴۶۰۳۵
ممنوعیت شکار پرندگان مهاجر درگلستان

اسماعیل مهاجر افزود: با توجه به نامه سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر شیوع آنفلوآنزای مرغی در سرزمین‌های شمال ایران (کشور روسیه) و احتمال سرایت این بیماری به انسان، شکار و زنده‌گیری هر گونه پرنده مهاجر آبزی در استان گلستان ممنوع است.

وی افزود: به همین دلیل، پروانه صید و شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صادر نمی‌شود.

مهاجر با بیان این که مأموران محیط زیست استان به صورت شبانه‌روزی با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد، به شکارچیان و علاقه‌مندان به شکار توصیه کرد، از شکار و زنده‌گیری این پرندگان خودداری کنند.

مهاجر درباره ارزش حفاظتی مناطق تالابی گلستان گفت: تالاب‌های بین‌المللی استان به علت غنی بودن زیستگاه، مأمن گونه‌های در معرض تهدید پرندگان مهاجر بسیاری است.

وی یادآور شد: در سال گذشته 311 پرونده تخلف در استان تشکیل شد که 252 پرونده شکار و صید غیرمجاز از جمله آن بود.

وی ادامه داد: در سال جدید به دلیل پیگیری بیشتر در اعمال مقررات و قوانین شکار و صید و نیز حضور محیط بانان، میزان تخلفات بیش از 50 درصد کاهش نشان می‌دهد.

پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی، هر ساله از اوایل مهر، مهاجرت خود را از سرزمین‌های شمالی و سیبری آغاز می‌کنند و با طی مسافت سه هزار کیلومتر، در تالاب‌های بین‌المللی گلستان و سواحل خزری فرود می‌آیند.

بر اساس سرشماری، در فصل مهاجرت سال گذشته، 98 گونه پرنده آبزی و کنارآبزی به تعداد یک صد هزار پرنده، با مهاجرت به تالاب‌های گلستان، زمستان خود را در این تالاب‌ ها گذراندند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها