انتشار کتابشناسی میرزا کوچک خان

«کتابشناسی میرزا کوچک جنگلی» زیر نظر محمد شیخان و شهریار مرادی‌دهقی به همت موسسه خانه کتاب و معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری، مرکز پژوهش و اسناد منتشر شده است.
کد خبر: ۷۴۵۹۰۸
انتشار کتابشناسی میرزا کوچک خان

این کتاب شامل «نمایه‌های عنوان، پدیدآور، ناشر و موضوع کتاب‌ها» و «نمایه‌های عنوان، پدیدآور، ناشر و توصیفگر مقالات» است.

این کتاب شامل بخش‌های «مداخل مادر کتاب با 167 رکورد»، «نمایه‌های عنوان، پدیدآور، ناشر و موضوع کتاب‌ها»، «مداخل مادر مقالات با 253 رکورد» و «نمایه‌های عنوان، پدیدآور، ناشر و توصیفگر مقالات» می‌شوند.


در مقدمه این کتابشناسی آمده است: «بازشناسی میرزا کوچک‌خان جنگلی به عنوان یک ضرورت برای بازسازی هویت ایرانی- اسلامی بایستی از جنبه‌های گوناگون مورد توجه قرار گیرد و برگزاری اولین کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی در آذرماه سال 91 در راستای همین هدف و ضرورت صورت گرفت. ضرورتی که با پایان کنگره‌هایی از این دست به اتمام نمی‌رسد و لازم است از طرق گوناگون دنبال شود.

بر مبنای همین رسالت و با تاسی از فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی که بر همه دستگاه‌ها تکلیف نمودند، نسبت به شناساندن این شخصیت مبارز، معتقد و مخلص همکاری همه جانبه داشته باشند، مرکز پژوهش و اسناد با همکاری کمیته‌‌‌‌‌‌‌های علمی پژوهشی ستاد کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی در بازشناسی نهضت و شخصیت میرزا اقدام به تهیه کتابشناسی کتاب‌ها و مقاله‌ها نموده است.»

در این مجموعه با مراجعه به مراکز کتابشناختی مانند سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، پایگاه‌های اطلاعاتی و مقالات ارائه شده در کنگره ملی بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی، مشخصات تعدادی کتاب و مقاله جمع‌‌آوری شد که پس از پردازش اولیه، اقدامات بررسی و حذف رکوردهای غیر مرتبط و تکراری، ویرایش فنی و محتوایی برخی رکوردها، تنظیم رکوردها بر اساس قواعد و استانداردهای کتابشناختی و کدبندی رکوردهای کتابشناختی و تهیه نمایه‌های عنوان، پدیدآور، ناشر و موضوع برای بازیابی اطلاعات بر روی رکوردها صورت گرفت.

اطلاعات کتاب‌ها تا حد امکان در بخش توصیفی شامل سرشناسه، عنوان و پدیدآور، مشخصات نشر (محل نشر، ناشر، تاریخ انتشار)، شابک و یادداشت‌ها و در بخش تحلیلی، شامل موضوعات و شناسه‌های افزوده هستند. همچنین اطلاعات مقاله شامل پدیدآور، عنوان، مشخصات نشر و توصیفگر است که در قسمت مربوط ارائه شده است.

در بخش نمایه‌ها برای تسریع و تسهیل در بازیابی، بعد از استخراج اطلاعات، برحسب الفبا تنظیم و در مقابل هر کدام از انها کد بازیابی درج شده است که مخاطب برای پیدا کردن هر رکورد از طرق این نمایه‌ها به متن اثر (مدخل مادر) هدایت می‌شود

کتاب «کتابشناسی میرزا کوچک جنگلی» زیر نظر محمد شیخان و شهریار مرادی دهقی در 294 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای هفت هزار و 500 تومان به همت موسسه خانه کتاب و معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهوری، مرکز پژوهش و اسناد منتشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها