رییس سازمان سنجش خبر داد:

انتشار دفترچه کنکور دکتری از شنبه

رییس سازمان سنجش آموزش کشور از نهایی شدن شیوه نامه بررسی سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه دکتری خبر داد و گفت: تمام دانشگاه ها ملزم هستند امسال براساس این شیوه نامه عمل کنند.
کد خبر: ۷۴۵۴۵۶
انتشار دفترچه کنکور دکتری از شنبه

دکتر ابراهیم خدایی گفت: ثبت نام آزمون دکتری سال 94 روز 16 آذر انجام شده و دفترچه راهنما از شنبه 15 آذرماه بر روی سایت سنجش قرار می گیرد.

وی با اشاره به تغییرات صورت گرفته در بحث دکتری، افزود: امسال دو تغییر داشتیم یکی در رابطه با الزامی شدن شیوه نامه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی در مصاحبه که امسال دانشگاه ها ملزم شده اند براساس این شیوه نامه عمل کنند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: درحال حاضر شیوه نامه مذکور در مرحله نهایی شدن است و تا قبل از آزمون به دانشگاه ها ارسال می شود.

وی افزود: تغییر دوم نیز حد نصاب نمره ای است که دانشگاه‌ها می توانند در مرحله دوم برای همین سوابق علمی پژوهشی داشته باشند.بقیه موارد در مورد آزمون دکتری 94 تقریبا ثابت است، مواد امتحانی نیز تغییرات جزئی داشته، درصدهای سال گذشته نیز به قوت خود باقی است.

خدایی گفت: افراد براساس 80 درصد نمره علمی 20 درصد مجموعه معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشگاه ها معرفی می شوند و بعد از معرفی ما پذیرفته شدگان نهایی براساس 30 درصد نمره آزمون و 70 درصد نمره ای که دانشگاه ارایه می دهند پذیرفته می شوند.

رییس سازمان سنجش افزود: اجراء و شیوه آزمون همانند سال گذشته است درصد زبان و استعداد تحصیلی نیز تفاوتی نکرده مانند سال گذشته یک است و ضریب اختصاصی ها نیز 4 است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها