اینترنت‌ رایگان ‌جایگزین کیوسک‌های ‌تلفن

کیوسک‌های تلفن سکه‌ای طی ‌ چند دهه یکی از چشم‌انداز‌های اصلی شهر نیویورک و از نمادهای ذاتی شهر به‌حساب می‌آمدند، اما اکنون این کیوسک‌های شیشه‌ای در حال تکامل هستند. ‌قرار است سال 2015 اولین سری این کیوسک‌ها اصلاح شده و به هزاران نقطه‌ای تبدیل شوند که امکان دسترسی به وای فای و در نتیجه ارائه اینترنت رایگان را در سراسر شهر فراهم می‌کنند.
کد خبر: ۷۴۵۲۱۲

پیش‌بینی می‌شود سرعت این سرویس به‌طور متوسط بیش از 20 برابر سرعت اینترنت خانگی شهر نیویورک باشد. هریک از این کیوسک‌ها که کمتر از 3 متر ارتفاع و حدود 30 سانتی‌متر پهنا دارند، قرار است بخشی از طرح گسترده شهری موسوم به LinkNYC باشند. هر کیوسک قادر به سرویس‌دهی به 250 دستگاه به طور همزمان در فاصله‌ای به شعاع 45 متر است که این میزان و حجم سرویس‌دهی در مناطق پرترافیک قابل افزایش خواهد بود.‌ بعلاوه مردم می‌توانند از آنها به‌عنوان ایستگاه‌های شارژ تلفن همراه، دسترسی به سرویس‌های خدمات شهری، نقشه‌های شهری مورد نیاز و برقراری تماس‌های رایگان داخل شهری استفاده کنند.‌ طبق برآوردها هزینه برقراری و ساخت این شبکه شهری حدود 200 میلیون دلار (نزدیک به 650 میلیارد تومان) است. با این حال پیش‌بینی می‌شود درآمد حاصل از تبلیغات روی این کیوسک‌های شهری در طول 12 سال آینده حدود 500 میلیون دلار (نزدیک به 1625 میلیارد تومان) باشد. ‌ قرار است اولین شبکه LinkNYC تا پایان سال 2015 با به‌کارگیری ده هزار کیوسک در سطح شهر آغاز شود.

از دیگر مصادیق همراهی شهر نیویورک با فناوری‌های نوین، بیلبورد غول‌پیکری است که اخیرا میدان تایمز را بیش از پیش آراسته است. طول این بیلبورد تقریبا به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی و بلندای آن به اندازه یک ساختمان هشت طبقه است. ‌ این تابلوی دیجیتال بزرگ‌ترین و گران‌قیمت‌ترین بیلبورد دیجیتالی میدان تایمز نیویورک است. در ساخت این بیلبورد بسیار بزرگ از آخرین و پیشرفته‌ترین فناوری‌ها استفاده شده است. ‌کمپانی Clear Channel Outdoor متصدی فروش فضای تبلیغاتی این بیلبورد است. این ابزار همه ویژگی‌های یک ابزار پیشرفته را دارد و مانند دوربینی است که به جمعیت نگاه می‌کند و جمعیت هم به محض دیدن تصویر خود با آن در تعامل هستند.

Euronews‌ /‌ مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها