سرلشکر صالحی: پیام ما به دیگر کشورها، صلح و دوستی است

رونمایی از دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش

مراسم رونمایی از یک فروند هواناو SRN6، یک فروند بالگرد ضدسطحی AB212، دو فروند بالگرد ضدزیرسطحی SH3D و یک فروند هواپیمای بال‌ثابت F27 برای گشت و شناسایی دیروز برگزار شد. در این مراسم از چهار فروند ناوچه گشت دریایی فجر، شمس، فتح و نور و دو فروند ناو کلاس سیریک و کلات مجهز به سامانه‌های موشکی سطح به سطح نیز رونــــمایی شد و جدیدترین اژدر نیروی دریایی ارتش نصب شده روی بالگردهای D3SH به نمایش درآمد.
کد خبر: ۷۴۴۸۲۸

فرمانده کل ارتش: مستقل عمل می‌کنیم

فرمانده کل ارتش در این مراسم گفت: امروز ما کاملا مستقل هستیم و با توجه به تخصص مهندسان کشورمان، تمام فناوری‌های سطحی، زیرسطحی و بالگردی خود را مجهز به بهترین موشک‌ها و توپ‌ها کرده‌ایم.

به گزارش تسنیم، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی افزود: با توجه به فناوری‌های جدید نیروهای مسلح کشورمان، پیام ما برای کشورهای دیگر صلح و دوستی است.

وی خاطرنشان کرد: ما با وجود تخصص نیروهای ارتش، سامانه‌های جدیدی را طراحی کرده‌، اما داشته‌های قدیمی را نیز نوسازی و به‌روز و آماده استفاده در ماموریت‌های دریایی کرده‌ایم.سرلشکر صالحی تاکید کرد: ناوگان ارتش در آب‌های آزاد و بین‌المللی بدون وابـستگی و مستقل عمل می‌کند، این در حالی است که کشورهایی که در خلیج عدن حضور دارند عضو یک پیمان نظامی هستند.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: امروز ما کاملا مستقل و با توجه به تخصص مهندسان کشورمان، تمام فناوری‌های سطحی، زیرسطحی و بالگردی خود را مجهز به بهترین موشک‌ها و توپ‌ها کرده‌ایم.

همچنین در جریان بازدید سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش، بالگرد RH مین روب نیروی دریایی ارتش در معرض نمایش قرار گرفت.

تجهیز ناوچه‌های الحاقی به موشک‌های بومی

دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در حاشیه مراسم الحاق دستاوردهای جدید این نیرو با بیان این‌که ناوچه‌های الحاقی به موشک‌های حساس و کاملا بومی مجهز شده‌است، اظهار کرد: حرکت بزرگی در دستور کار است تا شناورهای نیروی زمینی ارتش به موشک مجهز شود. این ناوچه‌ها با توجه به حجم کوچکی که دارد، از دید رادارهای دشمن پنهان است و این قابلیت موشکی ما را بالا می‌برد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها