پیکر زنده‌یاد عظیم جوانروح دیروز با حضور اهالی سینما و تلویزیون از خانه سینما تا قطعه هنرمندان بدرقه شد و در آنجا آرام گرفت.
کد خبر: ۷۴۳۵۳۱

به گزارش ایسنا، کیومرث پوراحمد که مرحوم جوانروح سریال‌های قصه‌های مجید و سرنخ را برای او تصویربرداری کرده بود در مراسم تشییع پیکر جوانروح با ذکر این نکته که تلخ‌تر از مرگ عظیم، مرگ ماست که در کنج عزلت خزیده‌ایم و از هم دلمرده شده‌ایم‌، ادامه داد: همگی بیرون از زمان ایستاده‌ایم و هیچ کس با هیچ کس سخن نمی‌گوید و خاموش است.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی جوانروح گفت: او همیشه سر صحنه پرانرژی، همراه و همدل بود و نعمتی برای ما بود.

در ادامه فرخ مجیدی از هم‌دانشکده‌ای‌های عظیم جوانروح سخنانی را در وصف شخصیت این هنرمند فقید مطرح و اظهار کرد: مدرسه سینما و تلویزیون سال 47، جایی بود که با عظیم آشنا شدم، او شخصیت پرشور و نشاطی داشت.وی یادآور شد: عظیم همه را به خود جلب می‌کرد، همیشه پیشگام بود و به عنوان موتور متحرک عمل می‌کرد. در سال‌های دانشجویی او همیشه ما را ساعت 5 صبح بیدار می‌کرد و زمستان و تابستان به قله توچال می‌کشاند.

مجیدی در پایان صحبت‌هایش اشاره کرد: در چند ماه اخیر دیگر عظیم آن شور و نشاط را نداشت و گویا اولین علائم بیماری را درک کرده بود و حتی وقتی در بیمارستان بود، تمایل نداشت کسی به دیدنش برود. کسی که همیشه مرگ را دست می‌انداخت این بار احساس کرده بود مجبور است مقابل مرگ تسلیم شود و حاضر نبود جلوی دوستانش این تسلیم و شکست را تجربه کند.حسن بشکوفه دیگر تهیه‌کننده تلویزیون هم درباره زنده‌یاد جوانروح گفت: فیلمبرداران تلویزیون و سینما پشتوانه‌های اصلی تهیه‌کنندگان هستند و در این میان او از این هم فراتر بود، او برای گروه پدری می‌کرد و در این سه چهار کار بزرگی که انجام دادیم تنها کسی که می‌شد به او اتکا کرد، عظیم بود.

در مراسم تشییع پیکر عظیم جوانروح؛ علیرضا رضاداد دبیر جشنواره فیلم فجر، داوود میرباقری، حسن پورشیرازی، فریبرز عرب‌نیا، مسعود کرامتی، فرشته طائرپور، منوچهر شاهسواری، گیتی معینی‌، تورج منصوری‌،‌ محمدرضا مویینی‌، حسن فتحی‌، فریبا کوثری‌، مسعود فروتن‌، مهدی میامی‌، حسین جعفریان‌، فرهاد ورهرام، حسام نواب صفوی‌، حسن زاهدی، ضیاءالدین دری‌، محمد داودی‌، محمد آلادپوش و... حضور داشتند.

مراسم ترحیم عظیم جوانروح فردا ساعت 20 تا 21 و30 دقیقه در مسجد شهرک قدس برپا خواهد شد.

در کارنامه کاری وی فیلمبرداری مجموعه‌های تلویزیونی مختارنامه، معصومیت ازدست‌رفته، سرنخ، مشق عشق، ملاصدرا، قصه‌های مجید و فیلم‌های سینمایی هفت ترانه، یکی بود یکی نبود، بیقرار، پرواز از اردوگاه، آواز تهران،‌ انتظار شیطان و... دیده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها