تحولی بزرگ در راه است

شارژ تلفن همراه در 30 ثانیه

یکی از دغدغه های اساسی تولیدکنندگان تلفن های همراه بهبود عملکرد باتری ها و نیز کاهش مدت زمان شارژ دوباره آنها است.
کد خبر: ۷۴۲۸۲۱
شارژ تلفن همراه در 30 ثانیه

جام جم کلیک: یکی از دغدغه های اساسی تولیدکنندگان تلفن های همراه بهبود عملکرد باتری ها و نیز کاهش مدت زمان شارژ دوباره آنها است.

با بزرگ شدن صفحات نمایش این تجهیزات الکترونیک اشتهای سیری ناپذیر آنها برای مصرف انرژی قابل توجیه است. همانطور که می‌دانید استفاده از تکنولوژی جدید در پردازشگرهای کوالکام باعث کاهش مدت زمان شارژ گوشی های هوشمند شده است. به عنوان مثال سامسونگ از این قابلیت با عنوان شارژ سریع و موتورولا به عنوان توربوشارژ استفاده کرده است.

با این وجود هنوز هم مدت زمان شارژ چیزی در حدود 1 ساعت است. ماه گذشته خبری مبنی بر تلاش محققان در دانشگاه Nanyang سنگاپور برای تولید باتری های جدید منتشر شد که این باتری ها احتمالاٌ توانایی شارژ 70 درصدی را در مدت زمان 2 دقیقه خواهند داشت.

با کمال تعجب باید بگوییم که اخیراً شرکت دیگری با نام Store Dot حتی پا را نیز فراتر گذاشته و باتری طراحی و ساخته است که قادر است در مدت 30 ثانیه شارژ شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز این باتری خارق العاده که از نانو تکنولوژی بهره می برد و پایه بایواوگانیک دارد با همکاری یکی از شرکت های معتبر گوشی های هوشمند آسیایی در حال انجام آزمایشات اولیه برای تولید انبوه است. به گفته رویترز یکی از مشکلات این باتری حجم بزرگ آن برای قرارگیری در گوشی همراه است و به محض برطرف شدن این مشکل که احتمالاٌ تا سال 2016 خواهد بود شاهد انقلابی بزرگ در این صنعت خواهیم بود.

ما نیز همچون شما منتظر مشاهده تحولاتی بزرگ همچون این باتری در دنیای دستگاه‌های هوشمند هستیم

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها