فردا، پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان است. هنوز چند ماهی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که حضرت امام خمینی(ره) با دوراندیشی خود و در اقدامی مبتکرانه و مدبرانه ضرورت آموزش و سازماندهی عمومی همه مردم را برای مقابله با تهدیدات و تجاوزات دشمنان انقلاب اسلامی مطرح کرد و در آذرماه 1358 فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی و بسیج مستضعفان را صادر فرمود؛ شجره طیبه‌ای که بعدها به درخت تناوری مبدل گشت.
کد خبر: ۷۴۲۳۱۸
بسیج؛ قابلیتی توانا برای همه عرصه‌ها

فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل بسیج، یکی از اقدامات بسیار مهم و اساسی برای مراقبت مردم از پیکره انقلاب نوپای اسلامی بود که با گذر زمان، اثرات و برکات این نهاد مردمی بیش از پیش مشخص و متبلور شد.

حضرت امام(ره) در پیام معروف خود به مناسبت تشکیل بسیج، آن را از برکات و الطاف جلیه خداوند متعال می‌داند که برملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

بسیج با 35 سال سابقه درخشان و حضور در همه صحنه‌ها، گره‌گشای بسیاری از مشکلات عمده کشور بوده است.

حضور پرشور و حماسی نیروهای بسیجی در هشت سال دوران دفاع مقدس و فداکاری و حماسه‌ آفرینی‌های آنها در میادین نبرد، ورود موثر در عرصه سازندگی کشور، سپس قرار گرفتن در محور تقابل با حرکت‌های ایذایی دشمنان انقلاب در حوزه‌های مختلف اجتماعی، مذهبی، فرهنگی و هنری که با تبلور نشاط و امید در جامعه همراه بود، جملگی حکایت از توان بالا و قابلیت بسیج دارند.

هم‌اینک گستره بسیج در پهنه جغرافیای انسانی کشور بادربرگیرندگی آحاد جامعه، مزیتی است ارزشمند که باید بیش‌ازپیش مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

بسیج با پیوند اقشار مختلف مردم به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، نقشی ماندگار در ایجاد همگرایی، تفاهم اجتماعی و وحدت ملی کشور ایفا کرده است.

عضویت اقوام مختلف کشور و پیروان مذاهب و ادیان در این تشکل مردم‌نهاد، گویای این واقعیت است که بسیج نیرویی فراگیر و کارآمد برای همه عرصه‌هاست.

با توجه به پیدایش مسائل جدید و موضوعات تازه در عرصه زندگی همچنین نیاز امروز جامعه به تحولی مبتکرانه، کارآمد و دامنه‌دار در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، تربیتی، فرهنگی، دینی و سیاسی، متناسب با ضرورت‌ها و الزامات محیط درونی و پیرامونی کشور، بسیج به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند و قابلیتی توانا که مورد وثوق و اطمینان جامعه نیز هست، می‌تواند به نحو شایسته‌ای مورد اتکای مدیران و مسئولان نظام در پیشبرد آرمان‌های انقلاب و امور عام‌المنفعه و تعاملات جاری آنها قرار گیرد و با اتخاذ تدابیر مناسب و بهره‌مندی از توان بالای آن که حدود 30 درصد جمعیت کشور را دربرمی‌گیرد، نسبت به‌توسعه فعالیت‌های موردنظر اقدام کنند.

ایمان عاشقانه، عمیق و توام با عواطف این نهاد معجزه‌گر، قطعا کلید طلایی حل بسیاری از مشکلات جاری و آینده جامعه است.

رهبر معظم انقلاب در تشریح این واقعیت فرموده‌اند؛ بسیج جمع فداکاری از مردمند برای مردم و حرکتی مردمی برای مردم.

بهترین و مومن‌ترین مردم در هر عرصه‌ای که نظام و کشور بدانها احتیاج دارد بی‌محابا وارد می‌شوند و این سرمایه‌ای است ارزشمند. امید است مجموعه مدیریت کشور با توجه به این ظرفیت توانمند و ارزش‌گرا، در این برهه از زمانه که کشور با هجمه‌های گوناگون در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی مواجه است، هر چه بهتر و مطلوب‌تر از این سرمایه عظیم بهره کافی را برای دستیابی به‌منافع ملی و نیل به اهداف والا ببرند. ان‌شاءالله.

احمد مهدوی - مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان شمالی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها