روزنامه عربستانی «ایلاف» ادعا کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار با شاهزاده متعب بن عبدالله، وزیر گارد ملی عربستان، وی را به عادی‌سازی روابط با ایران تشویق کرده است. به‌ گزارش آنا، این روزنامه نوشته است که این شاهزاده عرب تا آخرین روز مذاکرات وین همراه با هیاتی در واشنگتن بود.
کد خبر: ۷۴۲۲۹۴

نامه اسقف‌های ایرانی به اوباما

جامعه مسیحیان ایران نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور آمریکا تهیه کرده که در آن، ضمن حمایت از روند مذاکرات هسته‌ای کشور با گروه 1+5،‌ گفت‌وگوها را گامی موثر برای رسیدن به صلح پایدار دانسته است. به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این نامه تصریح شده است: ما اسقف‌های عالی‌رتبه کلیساهای ارمنی و آشوری در ایران و نمایندگان ایرانی ارامنه و آشوریان در مجلس شورای اسلامی کاملا از روند مذاکرات هسته‌ای کشور با گروه 1+5 حمایت کرده و حصول توافقات مثبت و برابر آن را گامی موثر برای رسیدن به صلح پایدار می‌دانیم.

حبیبی: جلسات وحدت رنگ هیچ تشکل خاصی ندارد

محمدنبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی درباره همگرایی گروه‌های اصولگرا تاکید کرد: جلسات وحدت اصولگرایان،‌ ارتباطی به جبهه پایداری‌ ندارد. وی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص حضور وزرای دولت احمدی‌نژاد در این جلسات نیز گفت: وقتی می‌گوییم جلسه همگرایی اصولگرایان، باید در را کاملا باز بگذاریم تا راه برای هر تشکل و شخصیت اصولگرایی باز باشد.

فیلترینگ هوشمند به روایت واعظی

محمود واعظی،‌وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که فیلترینگ فعلی به گونه‌ای است که اگر در سایتی مطالب مجرمانه وجود داشته باشد، باید کل سایت مسدود و فیلتر شود، گفت: فیلترینگ هوشمند قادر به تفکیک محتوای مجرمانه از دیگر بخش‌های سایت‌ها خواهد بود و فقط بخش‌های حاوی محتوای مجرمانه را مسدود می‌کند. به گزارش ایرنا، او مدت اجرای این پروژه را ده ماه اعلام کرد.

واکنش برادر روحانی به برخی شایعات

حسین فریدون، برادر حسن روحانی و دستیار ویژه رئیس‌جمهور که گفته می‌شد در آخرین ساعات، خود را به محل مذاکرات وین8 رسانده، شایعه سفر خود به وین برای انتقال برخی مطالب به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را رد کرد. او در حاشیه مراسم ترحیم مادر سرلشکر شهید عباس بابایی که در مسجد نور میدان فاطمی برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر این‌که آیا شما برای انتقال برخی مطالب به مذاکره‌کنندگان به وین سفر کرده‌اید یا خیر، گفت: خیر، من به وین نرفته‌ام. همه اینها ساخته و پرداخته خبرنگارهاست.

انتقاد گلوبال ریسرچ از استانداردهای دوگانه حقوق بشر

پایگاه خبری گلوبال ریسرچ در گزارشی با انتقاد از استانداردهای دوگانه حقوق بشری، به قطعنامه اخیر سازمان ملل مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران و تصویب آن با حداقل آرای اعضای این سازمان اشاره کرد و نوشت: هنگامی که به مجموعه‌ای از موارد نقض آشکار حقوق بشر در سطح جهان و سکوت محض سازمان ملل درباره آن نگاهی می‌اندازیم، بیش از پیش به بیهوده و پوچ بودن تصمیمات، اقدامات و قطعنامه‌های آن مطمئن می‌شویم.

سنگی که اوباما به چاه انداخته

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: اوباما سنگی در چاه انداخته که باید خودش آن را بیرون بیاورد. به گزارش ایسنا، او درباره خارج شدن طرح رسیدگی به اموال مسئولان‌ از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این طرح از دستور خارج نشده است؛ بلکه قرار شده از طرف وزارت کشور آماری گرفته شود و براساس این آمار عمل شود تا یک کار واقعی صورت بگیرد و کار صوری انجام نشود. این طرح شامل همه مسئولان و نزدیکان آنان خواهد شد.

استرداد ۱۰ زندانی ایرانی از قطر

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری پس از دیدار با رئیس دستگاه قضایی قطر با بیان این‌که توافقات قضایی مطلوبی با قطر داشته‌ایم، گفت: قرار است ده نفر از زندانیان ایرانی محکوم به حبس در قطر به کشورمان مسترد شوند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، او خاطرنشان کرد: همچنین ۲۰ نفر از افراد ایرانی ساکن در قطر که در آنجا بازداشت بودند، آزاد شدند. جرم این افراد مربوط به موادمخدر، تخلف از مقررات و ورود غیرقانونی بوده است.

کوثری: سفر فیصل به وین حقارت‌آمیز بود

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کار پادشاه عربستان در فرستادن وزیر خارجه این کشور به وین، تحقیر حاکمیت خودشان بوده و این‌که وزیر خارجه یک کشوری داوطلبانه عازم وین می‌شود، برای افکار عمومی خوشایند نیست. او در گفت‌وگو با تسنیم یادآورشد: عربستان باید بداند که همیشه دلارهای نفتی‌اش در همه‌جا کارساز نیست و باید با سیاست بیشتری منتظر آینده مذاکرات باشد.

جلسه جامعه روحانیت مبارز در حضور آیت‌الله یزدی

محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس و عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: جلسه سه‌شنبه شب (امشب) جامعه روحانیت مبارز در حضور آیت‌الله یزدی برگزار خواهد شد.

به گزارش فارس، ابوترابی‌فرد در حاشیه مراسم ترحیم مادر شهید سرلشکر بابایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسائل مهمی در دستور کار این جلسه قرار دارد. وی با اشاره به اهمیت موضوع دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز گفت: اعضای محترم جامعه روحانیت مبارز تصمیم دارند بعد از مراسم اربعین درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی، درباره مساله انتخاب جانشین ایشان گفت‌وگو داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها