خبر سلامت

خطرات آلودگی هوا در مبتلایان به بیماری‌های چشمی

یک چشم پزشک درباره تاثیر نامناسب آلودگی هوا بر چشم‌ها بویژه در افرادی که دارای بیماری چشمی هستند، هشدار داد.
کد خبر: ۷۴۱۳۰۴

به گزارش روابط عمومی انجمن چشم پزشکی ایران، دکتر مسعود ناصری‌پور با اشاره به بروز آلودگی هوا گفت: همان‌گونه که آلودگی هوا بر ریه‌، مغز و پوست تاثیر نامناسب دارد در چشم نیز تاثیرگذار است و در ساده‌ترین حالت، حساسیت ایجاد مِی‌کند.بر این اساس، قرمزی چشم، ریزش اشک و سوزش چشم از علائم بروز حساسیت چشم به آلودگی هواست. تاثیر آلودگی هوا در چشم بویژه در بیمارانی اهمیت می‌یابد که عمل جراحی در سطح چشم انجام داده یا این‌که بیماری چشمی دیگری داشته باشند.

وی تاکید کرد: بیماران مبتلا به روماتیسم نیز در معرض خطر ناشی از آلودگی هستند. چنین افرادی مبتلا‌به خشکی چشم هستند و این خشکی چشم هنگام آلودگی هوا بسیار برای چشم ناراحت‌کننده است.‌

هر آدامسی نخرید

یک کارشناس اداره غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: آنچه مصرف‌کنندگان هنگام خرید آدامس باید توجه داشته باشند، برچسب محصول است که حتما دارای پروانه ساخت یا پروانه بهداشتی از وزارت بهداشت داشته باشد و به تاریخ تولید و انقضای محصول نیز دقت کنند.

به گزارش ایسنا، فرانک ناظمی‌پور ‌ افزود: طرح برچسب محصولات غذایی اطلاعات کامل را در اختیار هموطنان قرار می‌دهد. این برچسب‌ها روی آدامس‌ها نیز درج می‌شود تا مشخص کند آدامس با شکر یا بدون شکر تهیه شده است. توجه داشته باشید برخی آدامس‌ها با شیرین‌کننده‌ها تهیه می‌شود، اما برای افرادی که توصیه شده قند کمتری مصرف کنند باید از آدامس‌های بدون شکر استفاده کرد.

خوراکی‌های انرژی‌زا در فصول سرد

محققان می‌گویند: کاهش دما و تاریکی‌های طولانی مدت در فصول سرد، احساس خستگی و رخوت را در افراد به‌ وجود می‌آورد.

به گزارش ایسنا، این پژوهشگران به همین دلیل برای تولید انرژی بیشتر در بدن، مصرف خوراکی‌های زیر را بویژه در پاییز و زمستان پیشنهاد می‌کنند:

ـ جو: این ماده که حاوی مقادیر زیادی فیبر است، به دلیل داشتن کربوهیدرات‌ها به افزایش انرژی کمک می‌کند.

ـ تخم کدو: مصرف مواد غذایی مغذی حاوی منیزیم مانند تخم‌کدو، مقادیر این ماده معدنی را در بدن افزایش می‌دهد و در نهایت از خستگی مفرط جلوگیری می‌کند.

ـ پروتئین‌های بدون چربی: زمانی که بدنتان دچار کمبود پروتئین می‌شود از موادی مانند گوشت‌های کم‌چرب و غذاهای دریایی استفاده کنید.

ـ ماست: ماست به دلیل خاصیت هضم سریع، موجب جذب سریع انرژی در بدن می‌شود.

ـ حبوبات: هضم حبوبات در بدن به کندی صورت می‌گیرد و این موضوع موجب تعادل در سطح قند خون و عملکرد طبیعی دستگاه‌های بدن و حفظ میزان کافی انرژی در بدن می‌شود.

ـ اسفناج: یکی از دلایل بروز خستگی، کمبود آهن در بدن است که اغلب موجب بروز کم‌خونی می‌شود. اسفناج منبع سرشار آهن، منیزیم و ویتامین C است.

ـ گردو: گردو و خوراکی‌های دارای اسید چرب امگا 3 می‌توانند علائم خستگی را در بدن از بین ببرند.

ـ شکلات تلخ: شکلات تلخ منبع سرشاری از آنتی‌اکسیدان است‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها