فرار تروریست ها از جنوب سامرا

نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی داوطلبان مردمی، تروریست های داعش را از جنوب شهر سامرا به عقب راندند؛ همچنین راههای منتهی به سامرا و بغداد آزاد شد.
کد خبر: ۷۴۱۱۱۰
فرار تروریست ها از جنوب سامرا

به گزارش واحد مرکزی خبر از بغداد، نیروهای عراقی بزرگراه کوباشی در میان دو شهر سعدیه و جلولاء را به کنترل خود در آورده اند و زمینه حمله فراگیر به شهر جلولاء آخرین پناهگاه تروریست ها در استان دیاله فراهم شده است.

کوباشی آخرین نقطه وصل میان دو شهر سعدیه و جلولاء در استان دیاله است که با کنترل این بزرگراه ، آخرین پناهگاه امن تروریست های داعشی در دیاله عراق هم ناامن شد.

نیروهای عراقی با پشتیبانی داوطلبان مردمی و پیشمرگ های کرد ، پس از محاصره شهر سعدیه و تمرکز در این بزرگراه ، زمینه حمله به شهر جلولاء را که آخرین مرکز داعشی ها است آماده کرده اند.

در استان الانبار نیز نیروهای عراقی موفق شدند منطقه المضیق را از وجود داعشی ها پاکسازی کنند.

ارتش عراق و قبایل اهل سنت توانستند در حمله به این منطقه حداقل 50 داعشی را کشته و بیش از ده تن دیگر را بازداشت کنند.

در استان صلاح الدین هم حمله داعشی ها به مناطق اطراف شهر بلد در جنوب تکریت خنثی شد.

آغاز عملیات ارتش عراق در السجاریه

نیروهای مسلح عراق عملیات پاکسازی منطقه السجاریه را آغاز کردند و شمار زیادی از اعضای داعش را به هلاکت رساندند.

رئیس مجلس عراق و وزیران دفاع و کشور با برگزاری نشستی ویژه بر ضرورت همبستگی همه گروه های عراقی تا سرکوبی کامل داعشی ها تاکید کردند.

الجبوری با اشاره به اینکه قبایل اهل سنت ، دوشادوش نیروهای امنیتی علیه داعشی ها می جنگند بر ضرورت افزایش حمایت از این قبایل تاکید کرد.

وزیر کشور عراق هم نقش داوطلبان مردمی در شکست داعشی ها را ستوده و آن را در حفظ امنیت عراق و شکست پی در پی تروریست ها بسیار مهم ارزیابی کرد.

انتشار ویدئوی جدیدی از گروگان انگلیسی

خبر دیگر این که؛ جان کانتلی خبرنگار انگلیسی که به اسارت گروه داعش درآمده است در ویدئوی جدیدی اعلام کرد: نیروهای آمریکایی ماموریت ناموفق و پر هزینه ای برای نجات وی و سایر گروگان ها در ماه ژوییه داشته اند.

این ویدئو هفتمین پیام تبلیغاتی است که داعش با استفاده از کانتلی منتشر کرده است.کانتلی در این ویدئو مانند ویدئوهای قبلی با لباس نارنجی رنگ پشت میز نشسته بود.

وی گفت : « در این برنامه ، از حمله ناموفق برای نجات ما سخن می گویم. »

کانتلی 43 ساله افزود نیروهای آمریکایی عملیات پیچیده ، خطرناک و هزینه بری برای نجات گروگان ها در ماه ژوییه ، یک ماه پیش از بریده شدن سر جیمز فولی خبرنگار آمریکایی اجرا کردند.»

این خبرنگار انگلیسی تاکید کرد : « در این حمله 24 کماندو ، چند بالگرد بلک هاوک ، بالگرد توپدار ، هواپیمای بدون سرنشین ، جنگنده های اف 18 هورنت و هواپیمای سوخت رسانی شرکت کردند.»

وی تصریح کرد طرح این عملیات هفته ها زمان برده و هزینه اجرای آن دهها میلیون دلار بوده است.

کانتلی اضافه کرد اما داعش چند روز قبل از این عملیات ، گروگان ها را با خودرو به زندان دیگری منتقل کرده بود.

در مکتب داعش پشیمانی یعنی مرگ

پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات در گزارشی نوشت: برخی از عناصر خارجی در داعش به دست دیگر عناصر این سازمان افراطی کشته یا زندانی شدند.

پس از اینکه شماری از عناصر داعش سعی داشتند از صفوف این گروه جهادی فرار کنند ، کشته یا زندانی شدند.

عناصری که طبق معمول به محض پیوستن به این سازمان و آگاهی از تصویر واقعی آن سعی می کنند فرار کنند ، جوانانی هستند که بیشترشان تابعیت غیر عربی دارند.

سازمان دیدبان حقوق بشر سوریه نیز پنچ شنبه گذشته در یک نامه الکترونیکی اعلام کرد این سازمان که بر مناطق گسترده ای از سوریه و عراق سلطه دارد، یکی از جنگجویان خارجی اش را در «الرقه» در یکی از مراکز مخابراتی این شهر بازداشت کرد. این فرد پس ازاینکه با خانواده اش تماس گرفت ، بازداشت شد.

در ادامه این گزارش آمده است هم سلکان وی این جوان را کتک زدند ، بازرسی کردند و وسایل شخصی وی را مصادره کرده به مکان نامعلومی فرستادند.

یک فرد مترجم همراه این افراد بود که به هم سلکان این جنگجوی بازداشت شده گفت: که وی با خانواده اش درباره چگونگی بازگشت به کشورش صحبت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها