حجت‌الاسلام علیزاده موسوی گفت: شفاف ساختن جدایی گروه‌های تکفیری از جهان اسلام هدف کنگره خطر جریان‌های افراطی و تکفیری است، تا به حال 6 جلد مجموعه مقالات در این زمینه به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۷۴۰۵۴۹
کنگره‌ای علیه جریان‌های تکفیری

به گزارش جام جم آنلاین حجت‌الاسلام علیزاده موسوی در برنامه شب آسمانی شبکه قرآن و معارف سیما بیان داشت: امروز جهان اسلام شرایط آشفته‌ای را تجربه می کند، به طوری که عده‌ای به نام دین جنایاتی می‌کنند که شاید در تاریخ اسلام چنین شرایطی کمتر پیش آمده است. این جنایتکاران با اسم الله و با شعار لا اله الا الله این جنایات را انجام می‌دهند.

قائم مقام دبیر علمی کنگره جریان‌های افراطی و تکفیری اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: "وقتی که بدعت‌ها در میان جامعه‌ای ظاهر شود یک عالم باید دین خودش را اظهار کند و اگر این کار را نکند لعنت خداوند بر او خواهد بود" بر این اساس و این که خواستگاه بحث تکفیر جهالتی است که به این‌ها می‌پیوندند تصمیم گرفتند که یک روشنگری و اجماعی را علیه تکفیر به وجود بیاورند و به خاطر همین آیت‌الله مکارم شیرازی این طرح و ایده‌ در ذهنشان شکل گرفت که یک همایشی جهانی را برگزار کنند و از همه مذاهب خواه شیعه و سنی دعوت کنند تا بیایند و دیدگاه اسلام را نسبت به این قضایایی که در جهان اسلام دارد می‌افتد بیان دارند.

وی گفت: مرجعیت خودش به میان آمد و آیت‌الله مکارم شیرازی خودشان به عنوان رئیس کنگره به میدان آمدند و آیت‌الله سبحانی به عنوان دبیر علمی وارد این بحث شدند و شاید ما کمتر کنگره‌ای را داشتیم که دو مرجع به صورت رسمی و مباشرتاً بیایند و کنگره‌ای را برگزار کنند و این موضوع در حقیقت نشان‌دهنده عمق فاجعه‌ای است که در جهان اسلام در حال صورت گرفتن است. مراکز دیگر حوزه‌ای نیز وقتی از برگزاری چنین کنگره‌ای آگاه شدند به این موضوع ابراز علاقه کردند.

علیزاده موسوی بیان داشت: وقتی که آیت‌الله مکارم شیرازی این کار را شروع کردند بسیاری از افراد تصور می‌کردند که شاید علمای اهل سنت شرکت نکنند و یا حضورشان کمرنگ‌تر باشد اما ما شاهد اقبال به شدت زیاد بودیم و علیرغم این که مهمانان محدود بود و قرار بود 250 مهمان خارجی داشته باشیم با این حال آمارمان از علمای خارج از کشور که همه مفتیان اهل سنت هستند به بیش از 300 نفر رسیده است. علمای اهل سنت داخل کشور نیز در این کنگره حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: ضریب القائات جریان تکفیری‌ها این است که به شدت تلاش دارند فعالیت‌های خود را منتصب به اسلام کنند کما این که خوارج نیز این دیدگاه را داشتند. هدف از این همایش این است که جدایی این گروه‌ها از اسلام را شفاف کند. ما می‌خواهیم بگوییم که به هیچ عنوان نمی‌توان اهل قبله و یا حتی کسانی که به دین اسلام اعتقاد ندارند اما علیه اسلام فتنه نمی‌کنند، تکفیر کرد.

کنگره خطر جریان های تکفیری روزهای دوم و سوم آذرماه در مجتمع فرهنگی امام کاظم ( ع ) قم برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها