jamejamnashriyat
کد خبر: ۷۳۹۹۴۶   ۲۸ آبان ۱۳۹۳  |  ۰۰:۰۱

تحرک داشتن به مراتب در فصل سرما سخت‌تر است و به همین دلیل، والدین باید در این فصول کودکان خود را ترغیب به فعالیت بدنی بیشتر کنند.

به گزارش ایسنا،‌ محققان تاکید می‌کنند راهکارهای زیر می‌تواند به فعال ماندن کودکان در فصل سرما کمک کند:

ـ وسایل الکترونیکی را خاموش کنید. اگر والدین، زمان‌های کاربری کودکان از وسایل الکترونیکی مانند رایانه، تلویزیون، آیپاد و تبلت را محدود کنند آنها مجبور به انجام فعالیت‌های دیگری می‌شوند. با انجام بازی‌هایی که به فعالیت جسمی بیشتری نیاز دارد و کودکان به آنها علاقه‌مند هستند، می‌توان آنها را از سبک زندگی بی‌تحرک دور نگه داشت.

ـ با کودکتان یوگا تمرین کنید. ویدئوهای آنلاین بسیاری در ارتباط با تمرینات مناسب یوگا برای کودکان در اینترنت وجود دارد. اگر والدین خود با تمرینات یوگا آشنا باشند می‌توانند به فرزندشان نیز در این زمینه کمک کنند.

ـ در سرما بازی کنید. فعالیت‌های بیرون از خانه، تحرک بیشتر، استفاده از هوای آزاد و نور خورشید را برای کودک و والدین به همراه دارد.

کمتر لم بدهید

یک متخصص طب فیزیکی با تاکید بر اهمیت درست نشستن برای پیشگیری از تشدید گودی کمر گفت: باید صاف بنشینید و از لم دادن یا خم شدن روی میز کار اجتناب کنید.

دکتر هادی شجاعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که بهترین حالت برای خوابیدن، به پهلو خوابیدن است، گفت: دمر خوابیدن موجب افزایش گودی کمر می‌شود، اما در صورتی که تمایل دارید روی شکم بخوابید، حتما بالشتی زیر شکم خود قرار دهید. برای درست نشستن، از صندلی مناسب استفاده کنید. این صندلی باید قابلیت تغییر ارتفاع را داشته باشد و پشتی آن نیز قابل تنظیم باشد تا فشارهای وارده بر ناحیه پشت و کمر را کاهش دهد.

وی افزود: هنگام نشستن، زانوها باید هم‌سطح با مفصل لگن باشد. باید صاف نشست و از لم دادن یا خم شدن روی میز کار اجتناب کرد. کف پاها نیز باید به طور صاف روی زمین قرار بگیرد و در صورت لزوم از زیر پایی مناسب استفاده شود و هیچ‌گاه نباید پاها را به صورت ضربدری قرار داد.

اتاق خواب‌تان را تمیز و مرتب نگه‌دارید

شیوه طراحی و دکوراسیون فضای اتاق‌خواب بر کیفیت خواب تاثیرگذار است.

به گزارش ایسنا،‌ انجمن ملی خواب در آمریکا پیشنهاداتی را برای طراحی اتاق خوابی که به داشتن خواب باکیفیت کمک می‌کند،‌ ارائه کرده که به شرح زیر است:

ـ برای طراحی مناسب اتاق خواب و مرتب نگه‌داشتن آن تلاش کنید. اتاق خواب باید به گونه‌ای دکور و طراحی شود که هنگام وارد شدن به آن احساس آرامش داشته باشید.

ـ تا حد امکان اتاق خواب را از وسایل، کتا‌ب‌ها و کاغذهای غیرضروری خالی کنید.

ـ سعی کنید با کمک گرفتن از رنگ‌های مناسب، کاردستی‌ها و آثار هنری و دیگر عوامل فضای اتاق را آرامش‌بخش کنید.

ـ در صورت امکان از قرار دادن رایانه و تلویزیون در اتاق خواب خودداری کنید.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
باید کار کرد

باید کار کرد

خلوت، مقدمه تفکر است و تفکری مستحسن است که دعوت به خیر کند. اگر امسال که مردم به واسطه شرایط ویژه ناشی از کرونا، مثل سال گذشته بیشتر در خانه‌هایشان هستند، از این فرصت استفاده کنند و در راه خدا و اهل بیت(ع) خادم‌تر باشند، می‌توان گفت این خانه‌نشینی و خلوت، خلوتی مطلوب بوده است.

پلی برای پیروزی

پلی برای پیروزی

۳۳ سال قبل در ۲۹ فروردین ۱۳۶۷، ناوگروهی از نیروی دریایی ارتش در مقابله با ناوگان دریایی آمریکا در آخرین ماه‌های جنگ تحمیلی هشت ساله، دچار ضربات سنگینی شد.

مدیریت کرونا، ویروسی شد

مدیریت کرونا، ویروسی شد

این روزها شاهد نزاع بین وزیر بهداشت و درمان، سعید نمکی و رئیس‌جمهوری، حسن روحانی در مسائل مربوط به بحران کرونا هستیم.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر
وضعیت قرمز گیشه

سینما سال جدید را هم با بحران شروع کرده و ظاهرا مردم هنوز رغبتی به فیلم دیدن ندارند

وضعیت قرمز گیشه

پیشخوان

بیشتر