مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: تکمیل کشتارگاه نیمه‌تمام نکا که مسئولیت تامین گوشت قرمز شهرهای شرق مازندران را به‌عهده دارد، نیازمند 50 میلیارد ریال اعتبار است.
کد خبر: ۷۳۹۹۳۶

سیدحسین رضوانی در گفت‌وگو با مهر افزود: تامین این مبلغ از عهده شهرداری‌های سه شهرستان شرق مازندران خارج است و به همین دلیل از حضور بخش خصوصی در این بخش استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: یکی دیگر از راه‌های تسریع در تامین بودجه و تکمیل این طرح، استفاده از توان اصناف برای در اختیار گرفتن سهام این کشتارگاه است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: احداث مشارکتی این طرح در آینده موجب بروز مشکلات می‌شود و از هم‌اکنون باید مسئول اصلی کشتارگاه در زمان بروز مشکلات و ایرادات مشخص و معرفی شود.

رضوانی ادامه داد: به عنوان مثال باید معلوم شود اگر این طرح با مشکلات بهداشتی و نظارتی مواجه شد، کدام‌یک از شهرداران یا فرمانداران شرق مازندران باید پاسخگو باشند.

رضوانی اظهار کرد: راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی از جمله ملزومات صادر کردن گوشت به کشورهای همسایه است و باید در زمان بازدید کارشناسان این کشورها، موارد بهداشتی بدرستی رعایت شده که این امر در کشتارگاه‌های سنتی امکان‌پذیر نیست.وی گفت: اکنون دو کشتارگاه صنعتی و یک کشتارگاه نیمه‌صنعتی در مازندران مشغول فعالیت هستند و بخش عمده‌ای از نیازهای گوشت قرمز استان را تامین می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: علاوه بر این واحدها، دو کشتارگاه صنعتی دیگر با پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد مشغول ساخت است که بهره‌برداری از آنها می‌تواند علاوه بر تامین گوشت قرمز استان، زمینه‌های مناسب را هم برای صادرات این مواد غذایی به کشورهای همسایه فراهم کند.

فرماندار بهشهر نیز با قبول کمبودهای مالی برای تکمیل این طرح معتقد است احداث کشتارگاه صنعتی در شرق مازندران ضروری است، اما بخش‌های دولتی و شهرداری‌ها، بودجه کافی برای تکمیل طرح نیمه‌تمام کشتارگاه نکا ندارند.محمدتقی نورزاد اظهار کرد: این واحد صنعتی قرار است نیازهای گوشت قرمز همه شهرهای شرق مازندران را تامین کند و به همین دلیل هر سه شهرستان بهشهر، نکا و گلوگاه در راه‌اندازی آن سهیم هستند.

وی بیان کرد: با گذشت هشت سال از آغاز عملیات ساخت این کشتارگاه، کمبودهای مالی مانع اصلی تکمیل نشدن آن است و طرحی که قرار بود در مدت زمان دو سال ساخته شود، تاکنون فقط به پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها