با همکاری مرکز جامع سرطان و انجمن سرطان ایران

همایش «سرطان و پیشگیری» در تهران برگزار می شود

خبر

خوراکی‌هایی که علیه سرطان می‌تازند

سرطان، از بیماری های مهلکی است که قربانیان بسیاری را در سراسر دنیا درگیر کرده است و اکنون درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما محققان معتقدند تنها راه حلی که علیه این بیماری می‌توان نام برد، به تاخیر انداختن مرگ در مبتلایان است تا بتوان راهکار جدیدی علیه این بیماری یافت.
کد خبر: ۷۳۹۶۱۳

اما از سوی دیگر، تغییر شیوه غذایی، رفتاری و عادات روزانه می تواند سهم بسزایی در کاهش ابتلا به این بیماری داشته باشد. همچنین خوراکی‌ها می تواند خاصیت سرطانی یا برعکس ضد سرطانی داشته باشد و با کمک خوراکی‌ها می‌توان به جنگ سرطان رفت .

انواع کلم ها بخصوص کلم بروکلی: محققان انگلیسی معتقدند مصرف کلم بروکلی بخصوص برای مردان مفید بوده و مانع از ابتلا به سرطان پروستات در آنها می‌شود.

انواع توت : انواع توت مانند توت سفید، تمشک و توت‌فرنگی خوراکی های مفیدی علیه سرطان است، اما شاتوت به دلیل رنگ تیره حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌هاست که برای بدن مفید بوده و علیه تومورهای سرطانی می‌تازد.

گوجه فرنگی: رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل ماده‌ای به نام لیکوپن است که دارای خواص بسیاری مانند مبارزه با تومورهای سرطانی است. گوجه فرنگی می‌تواند در درمان سرطان‌هایی مانند پروستات، معده، ریه و سرطان رحم مفید باشد.

گردو: گردو از خوراکی‌های مفیدی است که می‌تواند خواص بسیاری از جمله خاصیت ضد سرطانی، درمان میگرن و کاهش چربی خون را در خود داشته باشد. گردو از اسیدهای چرب امگا ۳ ،آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتواسترول‌ها است که خطر ابتلا به سرطان‌هایی مانند پروستات و سینه را کاهش می دهد .

سیر: سیر حاوی موادی مانند سولفور آمینو اسیدها و سیستئین است که محافظ خوبی در برابر سرطان‌ها محسوب می‌شود. محققان معتقدند مصرف روزانه یا چند بار در هفته سیر می‌تواند به مبارزه با تومورهای سرطان سینه، معده، روده و مری بپردازد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها