روی موج صدا

صوفی: ترویج کتابخوانی وظیفه دینی و ملی است

مراسم تجلیل از مؤلفان، مترجمان و برنامه‌سازان حوزه کتاب رادیو با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، معصومه آزاد مؤلف کتاب من زنده‌ام و جمعی از مدیران و برنامه‌سازان رادیو دیروز در سالن آمفی تئاتر معاونت صدا برگزار شد.
کد خبر: ۷۳۹۵۴۵

به گزارش روابط‌عمومی صدا، معاون صدای رسانه ملی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این‌که امروزه کتابخوانی و علم‌آموزی یک وظیفه ملی و واجب دینی است، گفت: بر اساس این فرمایشات بود که تصمیم گرفتیم تا برنامه‌های کتاب محور را در رادیو توسعه بخشیده و رادیو کتاب را راه‌اندازی کنیم و در قالب آن کتاب‌ها، ناشران، مؤلفان، مترجمان و فعالان برتر حوزه کتاب را معرفی کنیم.

معاون صدا با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر افزایش سرانه مطالعه کتاب اظهار کرد: خود ایشان نیز عالمی هستند که عمل می‌کنند و بخشی از وقت ارزشمند خود را به مطالعه کتاب اختصاص می‌دهند. بنابراین تأکید ویژه ایشان به افزایش سرانه مطالعه کتاب و توجه ویژه مردم کشورمان به عرصه کتاب و کتابخوانی است.

صوفی به انجام سه دسته فعالیت در معاونت صدا در جهت معرفی کتاب‌های برتر و فعالان موفق حوزه کتاب اشاره و خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی رادیو کتاب به معرفی ناشران، مؤلفان، مترجمان و فعالان این عرصه در جمهوری اسلامی ایران می‌پردازیم. دایر کردن ویژه برنامه‌هایی در شبکه‌های مختلف رادیویی با هدف افزایش مطالعه کتاب و تبدیل برخی کتاب‌ها به برنامه‌های صوتی بویژه در رادیو ایران صدا از دیگر اقدامات معاونت صدا در این زمینه است.

صوفی با اشاره به نگاه ویژه رادیو به سه کتاب قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه افزود: برای تبلیغ و ترویج کتاب آسمانی قرآن دو شبکه رادیویی قرآن و تلاوت در معاونت صدا راه اندازی شده است.

وی در ادامه و در توصیف کتاب «من زنده‌ام» یادآور شد: کتاب را مطالعه کردم و به همه شما نیز توصیه می‌کنم حتماً آن را مطالعه کنید. مجموعه کتاب‌هایی که در حوزه دفاع مقدس نوشته شده بویژه کتاب «من زنده‌ام» هر یک از مفاهیم زیبا، حماسی، تأثیرگذار، جذاب و تعیین کننده‌ای تشکیل شده که آینده همه ما در گرو این واژگان و این ادبیات است.

در بخشی از این مراسم ولیان، مدیر رادیو کتاب گفت: در شش ماهه نخست امسال برنامه‌های کتاب محور رادیو در حوزه کمی و کیفی رشد و توسعه 100 درصدی داشته است.

در این مراسم از ناشران، مؤلفان، مترجمان و فعالان برتر حوزه کتاب قدردانی شد.

«مظنون اول» در رادیو نمایش

نمایش «مظنون اول» به کارگردانی جواد پیشگر امروز ساعت 6 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی رادیو، این نمایش نوشته محسن قصابیان درباره مبارزه با قاچاق کالاست که به پدیده قاچاق کالا و ارز و تاثیر مخرب آن در تولید تجارت قانونی، سرمایه‌گذاری و اشتغال از زوایای گوناگون می‌پردازد. در این نمایش افسانه محمدی، معصومه عزیزمحمدی، سعیده فرضی، حمید منوچهری، احمد گنجی، مهدی نمینی‌مقدم، عباس توفیقی، سلمان خطی، اکبر ملایی، شمسی صادقی و تعداد دیگری از بازیگران مرکز هنرهای نمایشی رادیو در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. نمایش مظنون اول به‌تهیه‌کنندگی شهناز دهکردی از رادیو نمایش پخش می‌شود.

روضه رضوان برای دفتر اول مثنوی

بررسی اشعار تلمیحی در شعر مولانا را از برنامه «روضه رضوان» ساعت 22 و 35 دقیقه از رادیو تهران بشنوید.

این برنامه با بررسی اشعار مشاهیر بزرگ که برگرفته از قرآن کریم، احادیث و روایات است، پخش می‌شود و امروز اشعار جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولانا از مشهورترین شاعران ایرانی‌تبار پارسی‌گوی بررسی می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها