پرسه در بندرعباس

شهر لنج‌ها و ماهیگیـران

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان از رونق گردشگری بندرعباس و جزایر خلیج‌فارس با مناسب شدن شرایط آب و هوایی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۹۰۹۱

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی جامعه دریایی ایران (مانا)، عباس نوروزی با اشاره به این‌که با خنک شدن آب و هوا ورود گردشگران به استان هرمزگان نیز کم‌کم رو به افزایش است، افزود: در روزهای تعطیل به دلیل ورود گردشگران از استان‌های همجوار، گردشگری استان رونق بیشتری دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر شاهد ورود سیل عظیمی از گردشگران به استان هرمزگان باشیم. وی با بیان این‌که 9 پارک ساحلی در طول سواحل بندرعباس برای خدمات‌رسانی به گردشگران وجود دارد، تصریح کرد: این پارک‌های ساحلی به امکاناتی چون کمپینگ، رستوران، سرویس بهداشتی و زمین بازی کودکان مجهز است. مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان هرمزگان از آمادگی اماکن اقامتی استان خبر داد و گفت: گردشگران می‌توانند علاوه بر استفاده از هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای استان از کمپینگ‌های اقامتی نیز استفاده کنند.

نوروزی با تاکید بر این‌که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همواره بر عملکرد و نحوه خدمات‌دهی مکان‌های اقامتی و رستوران‌های استان نظارت کامل دارد، افزود: کوه گنو، سیاهو، چشمه آبگرم گنو، چشمه آبگرم خورگو، چشمه آبگرم سرخا، چشمه آبگرم کشکوئیه و چشمه آبگرم نیان از جمله جاذبه‌های گردشگری بندرعباس و عمارت کلاه‌فرنگی، حمام گله‌داری، معبد هندوها و مسجد ناصری از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهرستان است.

وی با اشاره به این‌که یکی از جاذبه‌های دیدنی بندرعباس صید مشتا است، تصریح کرد: این نوع صید با استفاده از جزر و مد انجام می‌شود، به طوری که چوب‌هایی در ساحل کار گذاشته شده و با استفاده از تور، حصاری ایجاد می‌شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها