در پی آزادسازی شهر بیجی، ارتش عراق می‌گوید خود را برای شکستن محاصره پالایشگاه بیجی و آزادسازی این پالایشگاه مهم و استراتژیک آماده کرده است. این درحالی است که روز گذشته ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک سفر غیرمنتظره وارد بغداد شد تا با مقامات نظامی ‌عراق گفت‌وگو کند. دمپسی چند روز پیش گفته بود برای بازپس گرفتن موصل به 80 هزار نیروی پیاده نیاز است.
کد خبر: ۷۳۸۶۵۸

به گزارش شبکه تلویزیونی بی.بی.سی، رائد الجبوری استاندار صلاح‌الدین از اهالی شهر بیجی خواست افرادی که قادر به حمل سلاح هستند برای پیوستن به نیروهای مردمی‌ ویژه استان صلاح‌الدین داوطلب شوند. وی افزود : نیروهای ارتش با حمایت نیروهای داوطلب مردمی‌ حرکت به سمت پالایشگاه استراتژیک بیجی را برای شکستن محاصره آن آغاز کردند. از استان الانبار نیز خبر می‌رسد که در پی کشتارهای عشیره البونمر توسط داعش، عملیات گسترده‌ای‌ برای جذب نیروی داوطلب شروع شده است. دولت عراق دستور داد اعضای قبیله البونمر در مقابل حملات تروریست‌های داعش مسلح شوند. در همین حال فارس ابراهیم، عضو شورای عشایر در الانبار که علیه داعش شوریده‌اند، گفت: تغییر فرمانده عملیات الانبار می‌تواند نقش تعیین‌کننده برای آغاز صفحه‌ای جدید در برخورد با داعش توسط مردم استان الانبار و عشایر این استان داشته باشد. در یک خبر دیگر اعلام شد حمله داعش به شهر رمادی مرکز استان الانبار که از دو محور شمالی و جنوبی صورت گرفته بود، خنثی شده است. در یک خبر دیگر فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد نیروهای امنیتی توانسته‌اند 49 بمب را در اطراف بغداد خنثی و مقرهای تک تیراندازها را تخریب کنند و تروریست‌ها را به هلاکت برسانند.

روزگذشته ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا وارد بغداد شد. به گزارش رویترز از بغداد، ژنرال دمپسی اندکی قبل از فرود هواپیمای حامل او در فرودگاه بغداد به خبرنگاران گفت: «‌من می‌خواهم درباره نحوه پیشبرد همکاری با عراقی‌ها به اطلاعات دقیقی دست پیدا کنم، می‌خواهم دقیقا با کسانی که دست‌اندرکار امور هستند، درباره منابع مورد نیاز و راهنمایی‌های مناسب و مقتضی برای استفاده از این منابع گفت‌وگو کنم.»‌ اوباما هفته گذشته مجوز اعزام بیش از 1500 نیروی اضافی را به عراق در قالب مشاوران نظامی ‌و آموزش نیروهای عراقی و شبه‌نظامیان کرد صادر کرد. دمپسی قرار است در این سفر با مقامات آمریکایی ناظر بر این تلاش‌ها از جمله ژنرال جیمز تری، فرمانده نیروهای ضربت مستقر در کویت و نیز مسئولان عراقی گفت‌وگو کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها