روایت تازه از شنگول و منگول در شبکه پویا

تصویربرداری سه مجموعه انیمیشنی با داستان‌های آموزشی و علمی در مرکز پویانمایی صبا به اتمام رسیده و بزودی از این شبکه به نمایش درمی‌آید.
کد خبر: ۷۳۷۸۲۵
روایت تازه از شنگول و منگول در شبکه پویا
مجموعه دهکده پرماجرا، سری دوم دهکده بزابزا و سری چهارم مجموعه این چیه، تازه‌ترین تولیدات صبا برای مخاطبان کودک و خردسال است.

به گزارش جام‌جم، انیمیشن دهکده پرماجرا به کارگردانی مرجان کشانی تولید شده و داستانش در یک دهکده سرسبز روایت می‌شود. کشانی درباره داستان‌های این مجموعه انیمیشنی گفت: شخصیت‌های اصلی این انیمیشن چند کودک و کدخدای ده هستند. بچه‌ها هر بار در معرض ماجرایی تازه قرار می‌گیرند و مشکلاتی برایشان ایجاد می‌شود که با کمک کدخدا آن را حل می‌کنند.

وی ادامه می‌دهد: در واقع بچه‌ها مشکلاتشان را با کدخدا در میان می‌گذارند و او با هوش و درایت مشکل را حل و بین بچه‌ها داوری می‌کند. این شیوه روایت را به این دلیل انتخاب کردیم تا نکات آموزشی را به صورت غیرمستقیم به بچه‌ها ارائه کنیم.

این کارگردان تاکید کرد: مجموعه دهکده پرماجرا روش مواجهه با مشکلات و رویارویی با دشواری‌های زندگی را به صورت غیرمستقیم به بچه‌ها آموزش می‌دهد.

به گفته کشانی، بهره‌گیری از فضای بومی و کاراکترهای اصیل ایرانی از جمله ویژگی‌های بصری این مجموعه است. مجموعه انیمیشنی دهکده پرماجرا در 13 قسمت با تکنیک عروسکی تولید شده و آماده نمایش است.

سری دوم مجموعه دهکده بزابزا براساس داستان‌هایی از طاهره ایبد، سرور کتبی، زهره پریرخ، فروزنده خداجو، لاله جعفری و منیژه پدرامی تولید شده و بزودی از شبکه پویا به‌نمایش درمی‌آید.

فیلمنامه این مجموعه را مهدی ابوهاشم در 39 قسمت نوشته و محمدرضا خانزاد کارگردانی آن را برعهده داشته است. خانزاد درباره داستان این مجموعه انیمیشنی گفت: بزبزکان به همراه فرزندانشان شنگول و منگول و حبه انگور جهت سکونت به دهکده بزابزا که محل زندگی بزهاست، می‌روند. هر قسمت داستان شامل داستانی مستقل از وقایع و پیشامدهای جدید بین آنها و اهالی دهکده همچون شمش، جزغاله، تشله، حکیم و گرگی دست و پا چلفتی به‌نام گرگول است.این کارگردان درباره تفاوت‌های سری دوم این مجموعه با سری قبل گفت: سعی شده در سری جدید ریتم و ضرباهنگ اثر سریع‌تر شده و مطابق با داستان، شخصیت‌هایی به عنوان مهمان در برخی قسمت‌ها حضور دارند.

وی تاکید کرد: سری دوم را نیز با تکنیک کات اوت رایانه‌ای ساخته و تلاش کرده‌ایم که این سری شادتر از سری اول آن باشد. سری اول این انیمیشن سال گذشته از شبکه پویا به نمایش درآمد و سری جدید آن هم بزودی از این شبکه پخش می‌شود.

مجموعه «این چیه» از دیگر انیمیشن‌هایی است که سری جدید آن در تلویزیون تولید شده است. سری چهارم این انیمیشن در 52 قسمت به کارگردانی بهروز یغمائیان ساخته شده است.

فیلمنامه این مجموعه به قلم مهکامه یغمائیان، صادق خوشحال و شیوا اصلانی نوشته شده است.

یغمائیان که ساخت انیمیشن خانه ما را نیز در کارنامه دارد، درباره داستان انیمیشن این چیه گفت: در سیاره‌ای ناشناخته، هفت موجود عجیب و غریب در کنار هم زندگی می‌کنند. این موجودات اولیه و ناآگاه فاقد هرگونه تمدن و امکاناتی زندگی می‌کنند و شرایط آنها اصلا با زمینی‌ها قابل مقایسه نیست. تاکسی، نام یکی از اهالی این سیاره است که با سفینه‌ای قدیمی و قراضه هرازگاهی به زمین سفر می‌کند و در هر رفت و آمد، چیزی را از زمین با خود به سیاره می‌آورد؛ چیزهایی که او با خود می‌آورد، باعث ایجاد پرسش در ذهن اهالی سیاره می‌شود. «این چیه» نام رایانه‌ای بسیار قدیمی است که در این سیاره زندگی می‌کند و در هر قسمت با ارائه اطلاعات پرسش‌های ایجاد شده در ذهن اهالی رسانه را برطرف می‌کند.

یغمائیان تاکید کرد: این مجموعه برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده و یک اثر علمی، آموزشی و سرگرم‌کننده است.براساس توضیحات ابوالفضل علم‌بیگی، مدیر تامین برنامه شبکه‌ پویا، از آن جهت که انیمیشن‌های این چیه و دهکده بزا بزا از جمله آثاری است که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده، به همین جهت ساخت سری جدید آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی در این‌باره گفت: علاوه بر استقبال مخاطبان، ویژگی‌های داستان و آمادگی برای ادامه تولید موثر است. هر جایی که داستان انیمیشن کشش لازم را نداشته باشد، تولید آن ادامه پیدا نخواهد کرد.

انیمیشن‌های دهکده پرماجرا، دهکده بزابزا و این چیه بزودی از شبکه پویا به نمایش درمی‌آیند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها