اگر نور خورشید مستقیما به نمایش‌گر بتابد با وضعیتی که تابش نور با زاویه صورت می‌گیرد، شدت روشنایی متفاوت خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۷۵۹۱
کنترل خودکار نور صفحه‌نمایش در محیط‌های باز و بسته!

جام جم کلیک: شرکت اپل پیوسته به دنبال ارتقای کیفیت سخت افزاری و نرم افزاری محصولات خود است. در آخرین اقدام این شرکت روش جدیدی را برای کنترل نور صفحه نمایش محصولات خود به ثبت رسانده است.

در این روش کاربران می‌توانند بصورت دستی و پیش فرض، میزان نور صفحه نمایش را در محیط های باز و بسته در لپ‌تاپ ها و دستگاه‌های دیگر تنظیم کنند.

همچنین براساس زاویه نور خورشید که به صفحه نمایش می‌تابد نور آن تنظیم خواهد شد.

به عنوان مثال اگر نور خورشید مستقیما به نمایش‌گر بتابد با وضعیتی که تابش نور با زاویه صورت می‌گیرد، شدت روشنایی متفاوت خواهد بود.

نبوغ این شرکت به اینجا ختم نمی‌شود. اپل برای افزایش ایمنی دستگاه‌های خود از سیستم موقعیت یاب جی‌پی‌اس کمک گرفته است. در آینده نزدیک شما یکسری مکان ها مانند منزل را به عنوان محل امن (Safe) روی نقشه مشخص می‌کنید و سایر نقاط نا امن (Unsafe) شناخته می‌شود.

با توجه به این تقسیم‌بندی مدت زمان آماده به کار بودن دستگاه در حالت بدون رمز عبور Unlock سفارشی می‌شود. به عنوان مثال در منزل (محل امن) گوشی شما با یک‌بار وارد کردن پین‌کد نیم ساعت قابل استفاده است در صورتی که همان گوشی در محل کار شما هر 5 دقیقه نیاز دارد که پین‌کد را وارد کنید تا بتوانید از آن استفاده نمایید.

مهدی روانبخش
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها