چهارمین روز نمایشگاه، بیش از شخصیت‌های سیاسی و مسئولان، میزبان دانش‌آموزان بود، بخصوص دانش‌آموزان پسر مقاطع ابتدایی در گوشه و کنار فضای مصلی و شبستان حسابی جولان می‌دادند، البته برخی چهره‌های دولتی هم در نمایشگاه بیستم مطبوعات و خبرگزاری‌ها آفتابی شدند.
کد خبر: ۷۳۷۴۵۶

سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی ازمسئولانی بود که به نمایشگاه آمد. این مرد که به دلیل فعالیت‌های انساندوستانه و تعامل خوبش با رسانه‌ای‌ها به چهره‌ای محبوب تبدیل شده، در غرفه اکثر رسانه‌های مهم نمایشگاه حاضر شد، ولی غرفه جام‌جم دومین رسانه‌ای بود که وزیر در آن حاضر شد و به سوالات خبرنگار جام‌جم آنلاین پاسخ داد.

حمیدرضا جانباز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از دیگر چهره‌هایی بود که مهمان جام‌جم شد. او خبر مرگ نوزادان با نوشیدن آب تهران را که چندی پیش منتشر شده بود بکلی تکذیب کرد و گفت: سلامت آب تهران از سوی وزارت بهداشت پیش از این تائید شده و سه حلقه چاه آلوده شناسایی شده نیز مسدود شده است و دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

پیروز ارجمند، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم با حضور در غرفه جام‌جم، دعوت از چهره‌هایی مانند کیتارو را بخشی از اهداف وزارت ارشاد در راستای دیپلماسی فرهنگی توصیف کرد.

سیدحسین هاشمی استاندار تهران نیز از تلاش‌های روزنامه جام‌جم بخصوص در گروه اجتماعی قدردانی کرد و دقایقی مهمان ما بود.

مراسم روز گذشته تودیع و معارفه رئیس سازمان صداوسیما نیز بر نمایشگاه تاثیر گذاشته بود و برخی از خبرنگاران پیگیر اخبار آن مراسم بودند. دیروز همچنین اعلام شد دکتر محمد سرافراز رئیس جدید سازمان صداوسیما در نخستین برنامه رسمی خود در اختتامیه نمایشگاه بیستم مطبوعات حاضر خواهد شد.آیین اختتامیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که قرار است عصر جمعه برگزار شود فرصتی است تا رئیس جدید رسانه ملی با اهالی رسانه و مطبوعات دیدار تازه کند.

یکی از بخش‌های جدید در نمایشگاه امسال انتخاب رسانه برتر از نظر فرهنگستان زبان و ادب فارسی است. فرهنگستان روز گذشته معیارهایش را برای انتخاب نماد درست‌نویسی در مطبوعات در دو حوزه ویرایش فنی و ویرایش زبانی اعلام کرد. بر این اساس رعایت نشانه‌گذاری، دستورخط و املای فرهنگستان، حروف‌نگاری صحیح و توجه به رعایت فاصله و نیم‌فاصله میان کلمات از جمله معیارها در حوزه ویرایش فنی و کاربرد برابرهای فارسی مصوب فرهنگستان، کاربرد درست دستور زبان فارسی معیار، استفاده از جمله‌های کوتاه و بی‌ابهام، رعایت رسایی و سادگی و انسجام‌ جملات از معیارهای فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حوزه ویرایش زبانی است.

روز گذشته یک نشست مهم هم در نمایشگاه مطبوعات برگزار شد و آن برپایی کارگاه آموزشی «چگونه یک گزارش داغ مطبوعاتی بنویسیم؟» با حضور علی‌اکبر قاضی‌زاده بود. نکته جالب در این کارگاه که با استقبال مواجه شد، حضور پررنگ خبرنگاران و روزنامه‌نگاران باسابقه بیش از ده سال فعالیت بود که حتی از صحبت‌های قاضی‌زاده نت برمی‌داشتند. از آن طرف متاسفانه کمتر شاهد حضور خبرنگاران جوان در این کارگاه بودیم. قاضی‌زاده به شکلی صادقانه تجربه‌های حرفه‌ای در این کارگاه را به مخاطبانش منتقل کرد که هیچ روزنامه‌نگاری جز به بهای گذراندن عمری طولانی در تحریریه نمی‌تواند این تجربیات را کسب کند.

سجاد روشنی / گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها