سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: حجم مصرف گاز کشور در یکشنبه همین هفته با افزایشی صد میلیون متر مکعبی نسبت به مدت مشابه پارسال به ٥٢٠ میلیون متر مکعب در روز رسید.
کد خبر: ۷۳۷۰۳۸

مجید بوجارزاده در گفت‌وگو با شانا اظهار کرد: در تاریخ یادشده، ٣٦٢ میلیون متر مکعب گاز در بخش خانگی کشور مصرف شده است.وی افزود: در بازه زمانی یاد شده، بیش از ٨٦ میلیون متر مکعب گاز به صنایع عمده و بیش از ٧٠ میلیون متر مکعب نیز به نیروگاه‌های کشور تحویل شده است.

وی با بیان این که در مجموع، ٥٢٠ میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف شده است، تاکید کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، صد میلیون متر مکعب افزایش داشته و یک رکورد به حساب می‌آید.

به گفته رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، دمای هوای آبان امسال مشابه دمای دی ماه پارسال بوده و بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، دمای هوا تا چند روز آینده در استان‌های شمال، شمال غرب و غرب کشور به زیر صفر می‌رسد.

مردم صرفه‌جویی کنند

بوجارزاده با توجه به افزایش مصرف گاز در کشور تصریح کرد: مشترکان با صرفه‌جویی در مصرف گاز می‌توانند این شرکت را در ارائه خدمات بهتر یاری کنند.

به گفته وی، پوشیدن لباس مناسب و گرم در منزل، استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند، اصلاح و بهینه‌سازی موتورخانه‌ها، استفاده از پرده‌های ضخیم و...، از جمله فعالیت‌هایی است که باعث کاهش مصرف گاز در منازل می‌شود.

وی اظهار کرد: بسته نگاه داشتن اتاق‌هایی که از آن استفاده نمی‌شود نیز از افزایش مصرف گاز در منازل جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: مشترکان، بخاری‌های گاز سوز را در حجم و بر اساس فضای مورد نیاز تهیه و استفاده کنند تا امکان کنترل دمای محیط بر اساس حجم بخاری فراهم شود.

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به بخشنامه معاون اول رئیس جمهوری نیز گفت: شرکت‌های دولتی بر اساس این بخشنامه مکلف شده‌اند تا دمای ادارات را در شرایط ١٨ تا ٢١ درجه (دمای رفاه) نگاه دارند.

وی ادامه داد: بر همین اساس، سیستم‌های گرمایشی ادارات یک ساعت پیش از آغاز کار روشن می‌شود و در روزهای تعطیل نیز به صورت کامل خاموش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها