در هفته اول آبان ماه حبوبات با 3.5 درصد بیشترین افزایش و گوشت مرغ با 7.5 درصد بیشترین کاهش قیمت را در بین مواد خوراکی در تهران به خود اختصاص داده‌اند.
کد خبر: ۷۳۵۸۷۶
مرغ 7 درصد ارزان شد

بنابر اعلام بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به نهم آبان ماه سال جاری قیمت لبنیات، قند و شکر، چای و روغن نباتی ثابت بوده است.

همچنین قیمت برنج 0.1 درصد، حبوبات 3.3 درصد، سبزی‌های تازه 3.3 درصد نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشته و قیمت میوه‌های تازه 2.2 درصد، تخم مرغ 0.3 درصد، گوشت مرغ 7.5 درصد کاهش یافته است.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات بهای تمام اقلام نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود، اما قیمت لبنیات نسبت به هفته مشابه سال قبل 0.1 درصد کاهش یافت.

همچنین قیمت تخم مرغ 0.3 درصد کاهش داشت و شانه‌ای 8200 تومان تا 10 هزار و 500 تومان فروش رفت.

برنج و حبوبات

در هفته منتهی به نهم آبان ماه قیمت برنج نسبت به همین مدت زمانی در سال قبل 0.8 درصد افزایش یافت. این درحالی است که بهای برنج داخله درجه یک 0.2 درصد افزایش و قیمت برنج داخله درجه دو 0.2 درصد کاهش یافت.

در گروه حبوبات نیز قیمت لوبیا قرمز ثابت ماند و قیمت لوبیا چیتی 1.2 درصد و لوبیا سفید 0.8 درصد کاهش یافت اما بهای سایر اقلام این گروه بین 1.7 درصد تا 10.3 درصد افزایش داشت.

میوه ها و سبزی های تازه

در هفته مورد بررسی قیمت میوه‌های تازه 2.2 درصد نسبت به هفته قبل و 6.5 درصد نسبت به هفته مشابه سال قبل کاهش داشت.

این درحالی است که در میادین زیر نظر شهرداری میوه‌ها و سبزی‌های تازه‌ای که تعداد آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی‌ها متفاوت بودند به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه شد.

در عین حال که قیمت سیب قرمز 0.1 درصد‌، گلابی 12.9 درصد، انگور 2.3 درصد افزایش یافته و بهای سایر اقلام بین 0.4 تا 10.5 درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

بنا بر این گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله در دوره مورد بررسی 0.4 درصد و نسبت به هفته مشابه سال قبل 0.7 درصد افزایش یافت.

این درحالی است که قیمت مرغ نسبت به سایر اقلام کاهش بیشتری داشته و حدود 7.5 درصد ارزان شده است.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در هفته منتهی به نهم آبان ماه قیمت قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود. اغلب این اقلام نسبت به هفته مشابه سال قبل نیز افزایش و یا کاهشی نداشتند.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها