رییس مجلس از غرفه جام جم بازدید کرد

آغاز به کار رسمی بیستمین نمایشگاه مطبوعات

روزنامه جام‌جم در شبستان مصلی جنب محراب، میزبان مخاطبان و بازدیدکنندگان است

آغاز نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی از امروز با حضور 560 رسانه از جمله 373 رسانه خصوصی و 183 رسانه دولتی در مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار می‌کند.
کد خبر: ۷۳۵۶۶۲

روزنامه جام‌جم نیز همچون دوره‌های قبل یکی از مهم‌ترین رسانه‌های حاضر در این نمایشگاه است که در شبستان جنب محراب میزبان علاقه‌مندان است.

به گزارش جام‌جم، بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی، اولین نمایشگاه دولت تدبیر و امید در عرصه خبر و رسانه به شمار می‌رود. این دوره از نمایشگاه پس از یک سال وقفه از امروز در مصلای امام خمینی (ره) شروع به کار می‌کند.

نمایشگاه بیستم را رئیس مجلس شورای اسلامی، همراه با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه افتتاح می‌کنند. مراسم افتتاحیه ساعت 15 امروز باسخنرانی علی لاریجانی در طبقه دوم شبستان اصلی مصلای تهران برگزار می‌شود.

در نمایشگاه بیستم، 38 روزنامه، 20 خبرگزاری، 116 رسانه آموزشی و تخصصی، چهار تشکل مطبوعاتی، 63 رسانه سیاسی ـ اقتصادی، 70 نشریه عمومی و خانواده، هشت رسانه غیرفارسی زبان، 45 رسانه فرهنگی، ده رسانه کودک و نوجوان، 24 موسسه رسانه‌ای، 67 نشریه استانی و 13 عنوان نشریه ورزشی حضور دارند.

امسال دو بخش رسانه‌های مرتبط با دین و اندیشه با 23 عنوان و روابط عمومی دستگاه‌ها و کسب و کار مرتبط با رسانه با 33 عنوان به این نمایشگاه اضافه شده‌اند.

روزنامه جام‌جم امسال هم مانند سال‌های گذشته میزبان مخاطبان خود است و به ارائه دستاوردهای خود و مجموعه جام‌جم آنلاین و ضمائم قاب کوچک، چاردیواری، سیب، کلیک، تپش و چمدان می‌پردازد.

در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها همچنین رسانه‌های خارجی مستقر در ایران محصولات خود را به نمایش می‌گذارند.

درست‌نویسی از جمله نکاتی است که در نمایشگاه بیستم بر آن تأکید می‌شود. بر این اساس در نمایشگاه از روزنامه‌هایی که درست‌نویسی را جدی می‌گیرند، تجلیل می‌شود. امسال و در بیستمین نمایشگاه مطبوعات کمیته‌ای از سوی فرهنگستان زبان و ادب فارسی تشکیل شده که اسامی رسانه‌های درست‌نویس را پس از داوری معرفی خواهد کرد.

شعار نمایشگاه امسال «آزادی مسئولانه» عنوان شده که به گفته حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رسانه‌ها در جهت ایفای رسالت خود باید آزادی داشته باشند و دولت‌ها هم بارها به شعار آزادی مطبوعات در چارچوب قانون اشاره کرده‌اند و البته مطبوعات هم باید بر اساس قانون عمل کنند.

معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‏رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها را معرفی رسانه‌ها همراه جدیدترین دستاوردها، آشنایی متقابل رسانه‏های داخلی و خارجی شرکت‏کننده در آن، برقراری ارتباط بلند مدت میان رسانه‏ها از طریق تفاهم‏‌نامه‏های همکاری دوجانبه، هم‏اندیشی رسانه‏های مدعو در خصوص مهم‌ترین مسائل مبتلابه منطقه و جهان عنوان کرده است.

بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی تا جمعه بیست‌وسوم آبان از ساعت 9 تا 20 در مصلای امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها