بازگشت از سفر را به فردا موکول نکنید

این‌که چرا باید در روزهای تعطیل، سراسر کشور در ترافیک قفل شود یا چرا راه‌های ارتباطی کشور متناسب با تعداد خودروها، توسعه پیدا نکرده است؛ موضوع یادداشت ما نیست.
کد خبر: ۷۳۵۳۲۹
بازگشت از سفر را به فردا موکول نکنید

گرچه همه این حرف‌ها، بحق است و همه این انتقادهای بجا در جای خود قابل بحث و بررسی است، اما پرسش این است حالا که وضع جاده‌ها با تعداد خودروها نمی‌خواند، باید در کوتاه مدت چه اقدام عاجلی انجام شود تا در روزهای تعطیل، مسافران در ترافیک‌های سرسام‌آور اسیر نشوند؟

شاید این راه کوتاه‌مدت را باید خود شهروندان جدی بگیرند که در شروع و پایان روزهای تعطیل، همزمان با همدیگر به مسافرت نروند.این راه‌حل ساده و عملیاتی باعث می‌شود همه با هم در ترافیک، گرفتار نشویم و تعداد سفرها در بازه‌های زمانی مختلف پخش شود.

از همین روست که ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفرهای کشور نیز از عزاداران حسینی خواسته است که زمان بازگشت از سفرهای خود را به روز جمعه موکول نکنند و به نقل از فارس، این ستاد عنوان کرده که مسافران روزهای پنجشنبه یا در صورت امکان، شنبه را برای بازگشت از سفر انتخاب کنند.

همچنین این ستاد توصیه کرده است که پیش از بازگشت، مسافران از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل به شماره 141 از وضع تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه 134 از شرایط آب و هوایی مبدا مورد‌نظر اطلاعات لازم را کسب سپس برای بازگشت خود برنامه‌ریزی کنید.

از سوی دیگر، با توجه به احتمال بروز ترافیک طولانی مدت در برخی مسیرهای پرتردد، این ستاد پیشنهاد داده است مسافران پیش از ورود به جاده، نسبت به کنترل میزان بنزین خودرو و دیگر معاینات فنی اقدام کنند تا در طول جاده‌ها با مشکل اتمام سوخت خودرو یا نقص فنی مواجه نشوند.

شاید این راهکارهای ارائه شده برای حل مشکل ترافیک در روزهای تعطیل، راه حلی پایه‌ای و اساسی به حساب نیاید، اما دست‌کم خودمان می‌توانیم با همکاری یکدیگر و پیش گرفتن این راه‌حل‌های مقطعی، شرایطی را ایجاد کنیم که همزمان با هم در ترافیک جاده‌های برون‌شهری، کلافه نشویم.

امین جلالوند - گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها