تک‌گل مهاجم فرانسوی صعود رئال مادرید را همانند دورتموند قطعی کرد

بنزما: این رئال فوق‌العاده است

دور برگشت مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری هشت دیدار در سراسر قاره اروپا برگزار شد و در نتیجه این هشت دیدار، سه تیم صعودشان را به مرحله حذفی قطعی کردند.
کد خبر: ۷۳۵۲۸۳

در یکی از این بازی‌ها رئال‌مادرید در خانه به دیدار لیورپول رفت و موفق شد با یک گل صاحب برتری شود تا شاگردان کارلو آنچلوتی با کسب چهارمین برد پیاپی خود در این رقابت‌ها، صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند. رئالی‌ها در نیمه نخست فشار زیادی روی دروازه حریف ایجاد کردند و موفق شدند با ضربه کریم بنزما روی پاس مارسلو به گل برسند. در این دیدار لیورپول با تیم دوم خود به میدان رفته بود که باعث تعجب رسانه‌های انگلیسی شد. در نهایت رئال در نیمه دوم نیز تیم برتر میدان بود و چند بار با ضربات رونالدو و بیل می‌توانست به گل برسد، ولی موفق به باز کردن دروازه لیورپول برای بار دوم نشد تا این دیدار با برتری یک بر صفر رئال به پایان برسد تا کهکشانی‌ها صعودشان را به مرحله بعد قطعی کنند.

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید در نشست خبری پس از بازی به تمجید از بنزما پرداخت و گفت: بنزما این روزها از لحاط ذهنی در بهترین وضع قرار دارد. فکر می‌کنم از زمانی که به رئال آمده‌ام، کریم به این خوبی نبوده است. از تلاشی که برای موفقیت تیم می‌کند خوشم می‌آید. او بازیکن بسیار مهمی برای ماست. علاوه بر کریم، مارسلو و واران هم بازی بسیار خوبی مقابل لیورپول انجام دادند.

بنزما، گلزن این بازی هم عنوان کرد که او و هم تیمی‌هایش از این پیروزی لذت برده‌اند. او گفت: وارد دوره فوق‌العاده شده‌ایم و از آن لذت می‌بریم. نمی‌دانم از لیگ قهرمانان بیشتر از باقی رقابت‌ها لذت می‌برم یا نه، ولی مسلما بهترین رقابت است و در آن بیش از باقی رقابت‌ها گلزنی کرده‌ام. از حضور در زمین لذت می‌برم، مثل باقی بازیکنان. در کنار هم حمله می‌کنیم، دفاع می‌کنیم و موقعیت می‌سازیم. نمی‌دانم در بهترین فرمم حضور دارم یا نه ولی احساس می‌کنم بیشترین توانم را در این باشگاه گذاشته‌ام و همه به من اطمینان دارند.

برندان راجرز، سرمربی لیورپول که در این بازی به بیشتر بازیکنان اصلی تیمش استراحت داد و خرید‌های جدید و بازیکن‌های جوان‌تر در زمین حضور داشتند. راجرز اولویت اول تیمش را لیگ برتر می‌داند و به همین دلیل، برای بازی با چلسی به بازیکنان اصلی اش استراحت داد. گری لینه‌کر، مهاجم سابق بارسلونا و تیم ملی انگلیس، به انتقاد از چینش بازیکنان پرداخت ولی راجرز، در پاسخ عنوان کرد که لینه‌کر تجربه مربیگری ندارد و نمی‌تواند در این زمینه اظهار نظر کند.

او گفت: گری شخصیت مشهوری است و به او احترام می‌گذارم. او بازیکن سطح بالایی بود، ولی هیچ‌گاه مربی نبوده بنابراین درست متوجه کاری که من انجام دادم و هدفی که در سر دارم نخواهد شد. مسلما ما نمی‌خواستیم بازنده بازی باشیم. همان‌طور که می‌دانید، کریستیانو رونالدو در تمام بازی‌ها از سوپرکاپ اسپانیا گلزنی کرده است. این نشان می‌‌دهد ما خوب دفاع کردیم و سخت جنگیدیم. تا پایان بازیکنان من با شور و علاقه، با تمام وجود بازی کردند و کیفیت‌شان را نشان دادند. این جواب من است. از انتقادات ناراحت نمی‌شوم.

عجیب‌ترین نتیجه بازی بی‌شک در لندن اتفاق افتاد، جایی که آرسنال از اندرلخت سه گل پیش افتاد، اما نتوانست این پیروزی را تا پایان حفظ کند و در نهایت بازی با نتیجه 3 بر3 مساوی به پایان رسید. آرسنال با یک امتیاز این دیدار 7 امتیازی شد و با کسب یک امتیاز از دو بازی آینده به مرحله بعد صعود خواهد کرد. آرسن ونگر، سرمربی آرسنال بعد از بازی از بازیکنان تیمش ناراضی بود و گفت: «شاید ناخودآگاه اندرلخت را دست‌کم گرفتیم. ما در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنیم، جایی که باید به لحاظ روحی و روانی در وضع خیلی خوب باشید؛ ولی آرسنال در این بازی از این حیث خوب نبود. پس از گذشت 60 دقیقه از زمان بازی و با توجه به پیش بودن با 3 گل فکر کردیم پیروز بازی هستیم. به نظرم اندرلخت تیم خوبی دارد. شاید در چهار یا پنج سال آینده متوجه شویم که این تیم اندرلخت چه بازیکنان خوبی در ترکیبش داشته است. آنها بهتر از آن چیزی هستند که مردم فکرش را می‌کنند.»

دورتموند در ادامه نتایج خوب تیم‌های آلمانی موفق شد با نتیجه ۴ بر یک گالاتاسرای را شکست دهد تا چزاره پراندلی یک گام به اخراج از این تیم ترکیه‌ای نزدیک‌تر شود. در این دیدار مارکو رویس، پاپاستوپولوس، ایموبیله و مدافع حریف برای دورتموند گلزنی کردند تا دورتموند تیم بدون شکست لیگ قهرمانان باقی بماند. این چهارمین برد پیاپی دورتموند در لیگ قهرمانان این فصل بود که صعود شاگردان کلوپ را به مرحله بعد قطعی کرد.

کلوپ در مصاحبه پس از بازی از عملکرد شاگردانش تمجید کرد و گفت: تیم ما بسیار متمرکز بود. روی بازی تسلط داشتیم. گالاتاسرای هم موقعیت‌هایی داشت ولی ما با شور و علاقه بازی کردیم و همه چیز را بخوبی انجام دادیم. گل‌های مهم و زیبایی زدیم که در زمان مناسبی به ثمر رسیدند. هیچ‌گاه از نتیجه نگرانی نداشتم، تیم کاملا بر بازی مسلط بود.»

تابلوی نتایج

گروه A: یوونتوس ایتالیا ۳ ـ المپیاکوس یونان ۲ / مالمو سوئد صفر ـ اتلتیکومادرید اسپانیا ۲

گروه B: رئال مادرید اسپانیا یک ـ لیورپول انگلیس صفر /بازل سوئیس ۴ ـ لودوگورتس بلغارستان صفر

گروه C: زنیت سن‌پترزبورگ روسیه یک ـ بایرلورکوزن آلمان ۲ /بنفیکای پرتغال یک ـ موناکوی فرانسه صفر

گروه D: آرسنال انگلیس ۳ ـ اندرلخت بلژیک ۳ / بورسیا دورتموند آلمان ۴ ـ گالاتاسرای ترکیه یک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها