نمایندگی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: تهران با حسن نیت به همکاری خود را با آژانس ادامه می‌دهد و معتقد است توافق جامع به نفع همه طرف‌هاست.
کد خبر: ۷۳۵۲۶۵

به گزارش واحد مرکزی خبر، غلامحسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پاسخ به گزارش سالانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران در نشست مجمع عمومی، تاکید کرد: از سال گذشته، فصل نوینی از همکاری ایران با آژانس آغاز شده و پیشرفت‌های قابل توجهی در پی داشته است که بر این اساس، ایران اراده سیاسی لازم را برای ادامه این مسیر تا حل همه مسائل و ابهامات دارد.

دهقانی افزود: جمهوری اسلامی ایران ادعای به اصطلاح وجود «ابعاد نظامی احتمالی» در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای خود را که بدون دلیل و مدرک قابل پذیرشی طرح می‌شود، کاملا رد می‌کند.

وی بار دیگر تاکید کرد: ایران براساس مواضع اصولی خود به همکاری با آژانس برای رفع برخی ابهامات موجود ادامه می‌دهد، ولی همان‌طور که مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده‌اند، حیطه‌های مرتبط با امنیت ملی، نظیر توانایی‌های دفاعی، هیچ‌گاه و در هیچ سطحی قابل مذاکره نخواهد بود.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل ماهیت فعالیت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را نیز فنی دانست و با بیان این‌که بی‌شک اجرای این فعالیت‌ها در محیطی سیاسی صورت می‌گیرد، گفت: رعایت بی‌طرفی کامل در اجرای وظایف آژانس، به‌گونه‌ای که از یک سو به اعتبار این نهاد ضربه نزند و از سوی دیگر اعتماد اعضا به نحوه کار آژانس را حفظ کند، از نکاتی است که اجرای آن ضروری است.

دهقانی خطاب به نمایندگان کشورهای جهان افزود: برخی کشورها در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند نسبت به تعهد جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع عدم اشاعه هسته‌ای شک و تردید ایجاد کنند، ولی ایران به‌منظور اثبات اشتباه این کشورها در 15 ماه گذشته با کشورهای گروه 1+5 با حسن نیت وارد مذاکراتی جدی با هدف اعتمادسازی نسبت به برنامه هسته‌ای خود شده است.

وی افزود: معتقدیم اختلافات موجود فقط از طریق مذاکره حل خواهد شد و در همین رابطه جمهوری اسلامی ایران مصمم به ادامه این مذاکرات بر پایه احترام متقابل است تا نگرانی‌های دو طرف رفع شود.

سفیر و سرپرست نمایندگی کشورمان در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است اگر واقعیات برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مورد توجه شایسته قرار گیرد و زیاده‌خواهی‌ها کنار گذاشته شود، راه‌حلی مورد رضایت طرفین قابل حصول است و دستیابی به چنین توافق جامعی به نفع همه طرف‌ها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها