35 درصد نمک‌های بازار تقلبی است

عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان نمک تصفیه ایران گفت: بیش از 35 درصد نمک‌های موجود در بازار که در بسته‌بندی‌های شکیل عرضه می‌شوند، تقلبی، غیراستاندارد و بدون مجوز بهداشتی هستند.
کد خبر: ۷۳۵۱۷۸
35 درصد نمک‌های بازار تقلبی است

محمد علوی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که نمک‌های کوبشی در قدیم در بازار ایران وجود داشته است که مقدار زیادی ناخالصی از جمله سدیم، فلز سنگین و میکروب‌های غیرقابل کشته شدن در آنها وجود دارد، اظهار کرد: این مساله می‌تواند صدمات زیادی را به سلامت مردم وارد کند.

وی ادامه داد:‌ از ده سال پیش که صنعت تصفیه نمک در ایران شکل گرفت، شش کارخانه دارای تکنولوژی به منظور تولید نمک تصفیه در ایران ایجاد شد و از آن زمان تاکنون با تلاش‌های انجام شده میزان نمک‌های کوبشی غیراستاندارد کاهش یافته، اما هنوز بیش از 35 درصد بازار را در اختیار دارند.

این عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان نمک تصفیه ایران با بیان این‌که نمک‌ تصفیه باید خلوص99.2 را داشته باشد، گفت:‌ نمک‌های تصفیه موجود در ایران خلوص بالاتر از استاندارد نیز دارند که این میزان حدود 99.5 درصد است.

علوی‌فرد با بیان این‌که حدود 60 درصد نمک‌های موجود در بازار استاندارد کافی را دارند، اظهار کرد: نمک‌های تقلبی علاوه بر این که ناخالصی زیادی دارند، ید غیرقابل کنترلی نیز در آنها موجود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها