برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره در آمریکا

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا برای تعیین تکلیف 435 عضو مجلس نمایندگان و ۳۶ کرسی سنا دیروز برگزار شد. به گزارش ایلنا و به نقل از رادیو اروپای آزاد، کارشناسان معتقدند به احتمال زیاد مجلس نمایندگان همچنان در کنترل اکثریت جمهوریخواه باقی خواهد ماند و جمهوریخواهان علاوه برآن قادر خواهند بود کنترل سنا را هم به‌دست گیرند.
کد خبر: ۷۳۴۷۳۷

با این حال باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی ابراز اطمینان کردکه دموکرات‌ها کنترل مجلس سنا را حفظ خواهند کرد. جو بایدن، معاون او نیز نسبت به این‌که دموکرات‌ها اکثریت را در سنا حفظ خواهند کرد، ابراز امیدواری کرد.

آخرین گزارش‌های دیروز حاکی از آن بود که جمهوریخواهان در نظرسنجی‌ها پیشی گرفته‌اند و در ایالت‌های مهم این کشور از جمله «آیوا»، «کنتاکی»، «لوئیزیانا» و «جورجیا» که برای دموکرات‌ها حیاتی محسوب می‌شود، دست بالا را دارند . نتایج نظرسنجی سازمان «دس موآن» نشان می‌دهد که رهبر حزب جمهوریخواه آمریکا با کسب ۵۱ درصد آرا نسبت به رهبر دموکرات این کشور که ۴۴ درصد آرای نظرسنجی را به خود اختصاص داده است، در جایگاه بهتری قرار دارد.

«رند پائول» سناتور جمهوریخواه ایالت کنتاکی گفت: «گمان کنم اوضاع به نفع ما باشد و جمهوریخواهان بتوانند کنترل سنا را به طور کامل به دست گیرند.»

جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در انتخابات دیروز برای تصاحب ۳۶ کرسی از صد کرسی مجلس سنا با یکدیگر رقابت کردند. اکنون از مجموع صد کرسی سنا 55 کرسی در اختیار دموکرات‌هاست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها