رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم‌الله 13 آبان از تشییع پیکر ۴۵ شهید دفاع مقدس در مراسم 13 آبان تهران خبر داد.
کد خبر: ۷۳۴۲۴۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، اصغر آب‌خضر با اشاره به تقارن عاشورای حسینی با یوم‌الله 13 آبان گفت: مراسم امسال در تهران و شهرستان‌ها با حضور گسترده عزاداران حسینی است و روز عاشورا به صحنه انزجار از یزیدیان زمان بدل خواهد شد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این‌که به دلیل تقارن مراسم امسال با عاشورا، مداحان و سخنوران برجسته به مراکز استان‌ها اعزام می‌شوند، گفت: مراسم تهران روز سه‌شنبه سیزدهم آبان از ساعت 9 و 30 دقیقه صبح تا 12 ظهر مقابل درب اصلی لانه جاسوسی سابق آمریکا در خیابان طالقانی برگزار می‌شود.

به گفته آب‌خضر، سخنران این مراسم نیز حجت‌الاسلام پناهیان است و نماز ظهر عاشورا نیز به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی برپا می‌شود.

به گزارش نسیم آنلاین، رئیس ستاد برگزاری مراسم 13 آبان افزود: در این مراسم آقایان حاج سعید حدادیان، حاج حسین سازور، مرتضی طاهری، سلیم موذن‌زاده، عبدالرضا هلالی، امین مقدم و مصطفی خرسندی ذکر مصیبت خواهند داشت. آب‌خضر برپایی مسابقه آدمک‌سازی و تلاش در جهت معرفی نمادین لشکر یزید و تطبیق آن با سردمداران استکبار جهانی، نواختن زنگ مبارزه با استکبار جهانی همراه با برپایی خیمه‌های حسینی (ع) به صورت همزمان در مدارس، حضور یکپارچه دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان بسیجی، جوانان جمعیت هلال احمر و تشکل‌های دانش‌آموزی با لباس‌های فرم و پرچم‌های عزای سیدالشهدا و جمهوری اسلامی در مراسم و به نمایش گذاشتن آثار باقیمانده لاشه بالگردهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی را از دیگر برنامه‌های این روز برشمرد.

قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: حرکت نمادین کاروان اسرا از محل دانشگاه تهران در خیابان طالقانی به سمت مراسم و از آنجا به طرف میدان سپاه و سپس به سوی میدان امام حسین(ع) از دیگر برنامه‌های این روز است. به گفته آب‌خضر حدود صد خبرنگار و عکاس خارجی و بیش از 500 عکاس، خبرنگار و تصویربردار داخلی مراسم تهران و بیش از 2000 خبرنگار، عکاس و تصویربردار مراسم امسال را در سراسر کشور پوشش می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها