شاگردان کواچ حریفان خود را در لیگ جهانی 2015 شناختند

ایران، میزبان والیبال قهرمانی مردان آسیا

تیم ملی والیبال ایران با گرفتن میزبانی مسابقات قهرمانی مردان آسیا، یک گام بزرگ به المپیک ۲۰۱۶ ریو نزدیک شد.
کد خبر: ۷۳۴۲۳۹

به گزارش سایت فدراسیون والیبال محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران که برای شرکت در سی و چهارمین اجلاس جهانی فدراسیون جهانی والیبال در شهر ساردینیا کشور ایتالیا به سر می‌برد، توانست یک گام بزرگ برای رسیدن تیم ملی ایران به تنها قله فتح نشده آن یعنی المپیک بردارد.

داورزنی گفت: تمام تلاشم را به کار بستم تا با توجه به قهرمانی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در دو دوره گذشته و موفقیت‌های اخیر این تیم، میزبانی مسابقات قهرمانی مردان آسیا در سال 2015 را به دست بیاورم. طبق تصمیم فدراسیون جهانی والیبال از سال 2015، قهرمان قاره آسیا نیز مانند قاره‌های دیگر، سهمیه‌ای مجزا برای المپیک خواهد داشت. من حتی میزبانی مسابقات زیر 23 سال جهان و زیر 23 سال آسیا را قبول کردم تا مجموعه والیبال ایران به هدف بزرگ خود برسد.

به این ترتیب، مسابقات والیبال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک 2016 برزیل در سال 2015 به میزبانی تهران برگزار می‌شود. تیم ملی والیبال ایران در صورت قهرمانی در این مسابقات ضمن کسب سومین قهرمانی متوالی آسیا، جواز حضور در المپیک 2016 برزیل را به دست می‌آورد.

حریفان ایران در لیگ جهانی 2014

نوآوری در برگزاری لیگ جهانی والیبال ادامه دارد تا تیم‌های بیشتری در این رقابت سطح بالا سهیم باشند. با این تفکر در لیگ جهانی 2013 و 2014 به ترتیب 18 و 28 تیم حضور داشتند تا این‌که در اجلاس کالیاری ایتالیا مقرر شد در لیگ جهانی 2015، تعداد 32 تیم شرکت کنند.

مونته نگرو و یونان به عنوان قهرمان و نایب‌قهرمان یورو لیگ، قزاقستان به عنوان تیم سوم کاپ آسیا و مصر به عنوان قهرمان آفریقا به جدول لیگ جهانی 2015 اضافه شدند. به این ترتیب، گروه‌بندی تیم‌ها در لیگ جهانی 2015 به شرح زیر است:

گروه اول (تیم‌های برتر جهان)

زیرگروه A: ایتالیا، برزیل، صربستان و استرالیا

زیرگروه B: آمریکا، لهستان، روسیه و ایران

گروه دوم

زیرگروه C: بلغارستان، کوبا، کانادا و آرژانتین

زیرگروه D: فرانسه، آلمان، کره جنوبی و جمهوری چک

زیرگروه E: بلژیک، پرتغال، فنلاند و هلند

گروه سوم

زیرگروه F: تونس، پورتوریکو، ترکیه و مونته نگرو

زیرگروه G: چین، مکزیک، اسلوواکی و یونان

زیرگروه H: مصر، ژاپن، اسپانیا و قزاقستان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها