گفت و گو با هافبک پرحاشیه آبی‌ها

جاسم کرار: فقط به قهرمانی استقلال فکر می‌کنم

جام جم ورزشی: جاسم کرار، هافبک مهاجم استقلال این روزها به عصای دست امیر قلعه نویی تبدیل شده است. این عراقی که امیر قلعه‌نویی به او دلبستگی زیادی هم دارد، توانسته در این هفته‌ها فرشته نجات تیم او باشد و برایش گل‌های مهمی بزند.
کد خبر: ۷۳۲۸۲۶
جاسم کرار: فقط به قهرمانی استقلال فکر می‌کنم

البته او با شوکی که پس از سفر پرماجرایش به عراق به استقلالی‌ها داد تا حدی با گلزنی‌هایش که در بازی با پارسه تلافی آن روزها را کرد و خیال استقلالی‌ها را از داشتن یک هافبک مهاجم زهردار راحت کرد.

رفت و برگشتت به نجف تأثیری در عملکردت نداشت!

چرا باید داشته باشد؟ به مسافرت رفتم و خانواده‌ام را دیدم و با روحیه‌تر از قبل به تهران آمدم و برای استقلال بازی کردم.

این روزها نسبت به سال‌های گذشته که در ایران بازی می‌کردی، سرحال‌تر به نظر میرسی!؟

خب این به خاطر شرایط تیم و خودم است...

یعنی الان پخته‌تر شده‌ای؟

به هر حال هرچه سن و سال بیشتر می‌شود تجربه هم بالاتر می‌رود و از این رو من هم نسبت به کرار چند سال قبل با آرامش بیشتری فوتبال بازی می‌کنم و هم در نوع فوتبالم یکسری قواعد و اصول را که بیشتر تمرین کرده‌ام را انجام می‌دهم.

از این اوضاع راضی هستی؟

البته! فکر هم می‌کنم که اگر می‌توانستم با این شرایط از قبل کار کنم حالا شاید جایگاهی بهتر هم داشتم...

...شنیدی که امیر قلعه‌نویی درباره تو گفته توانایی بازی در لیگ های اروپایی را داری؟

او این را بیش از یک بار به من گفته و البته باید بگویم او به من لطف دارد. همین نکات روحیه‌بخشی که به من می‌گوید سبب می‌شود بیش از پیش به آینده امید داشته باشم و با روحیه‌تر کار کنم.

فکر می‌کنی بتوانی در اروپا بازی کنی؟

البته که می‌توانم. بازی در تیم های اروپایی تفاوت چندانی با تیم های آسیایی ندارد. الان خیلی از بازیکنان این قاره در آنجا بازی می‌کنند و من هم اگر چنین موقعیتی برایم بوجود بیاید قطعا این کار را خواهم کرد.

ماجرای سفر رفتنت به نجف چه بود؟

خیلی چیز مهمی نبود. یک مقدار ناهماهنگی میان باشگاه با مدیربرنامه هایم بوجود آمده بود که برطرف شد.

در آن مقطع مصاحبه تندی کرده بودی و می‌خواستی به تهران و استقلال برنگردی؟

این هم از آن حرف‌هایی بود که در عصبانیت زدم و نباید می‌زدم. البته در آن شرایط کمی ناراحت بودم که نمی‌شد به نجف بروم و خانواده‌ام را ببینم، اما وقتی کارهایم جور شد و به عراق رسیدم حالم خوب شد و متوجه شدم یکسری حرف‌ها را نباید می‌زدم.

صحبت هایت در آستانه بازی استقلال برابر فولاد نوین، اثر بدی روی تیم و هواداران استقلال داشت!

این را قبول دارم که نباید آن مصاحبه را می‌کردم، اما به هر حال من هم برای رسیدن به کارهای شخصی‌ام برنامه‌ریزی کرده بودم و باید می‌رفتم.

این روزها خوب گل می‌زنی و خوب در ترکیب استقلال جاافتاده ای. از این وضع راضی هستی؟

بله. همه چیز خوب پیش می‌رود و می‌توانم احساس کنم که کادر فنی از من رضایت دارد و از آن مهمتر این‌که هواداران استقلال هم از من راضی هستند و این برایم از هر چیزی مهمتر است.

در برخی بازی‌ها مشخص است که بازیکنان حریف با پیـــــش‌زمینه ذهنی با خطاهای زیاد روی تو درصدد‌اند عصبانی‌ات کنند. چه راهی برای مقابله‌ با این ترفند داری؟

خب تحمل این شرایط کمی سخت است که تا پا به توپ می‌شوی دو نفر یا یک نفر سرنگونت کنند. این حتی غیر‌عمد هم که باشد باعث آزار فوتبالیست می‌شود ببیند دائم روی او خطا صورت می‌گیرد. ولی کادر فنی استقلال بویژه امیر قلعه‌نویی و کریم بوستانی با من در این ارتباط صحبت می‌کنند و من دیگر از این موضوعات ناراحت نمی‌شوم و سعی می‌کنم این مسائل را با بی‌تفاوتی رد کنم و به بازی ام بپردازم.

می‌شود بیشتر توضیح بدهی؟

اتفاقا جالب است که بتازگی این رفتارها که مشخص است و از عمد صورت می‌گیرد مرا به خوبتر بازی کردن تشویق ‌‌می کند تا با قدرت با تیمشان بازی کنم و حتی گل هم بزنم تا بیشتر اعصابشان را بر هم بزنم.

مشاوره‌ای با روانشناس هم داشته‌ای؟

نه به آن شکل که زیر نظر کسی باشم، ولی از توضیحات و نقطه نظرات مربیان و دوستانم در ایران و عراق کمک می‌گیرم که آرامشم را چطور بیشتر داشته باشم.

چه شد که به استقلال برگشتی؟

از مدتی قبل با من در این باره صحبت شده بود و می‌دانستم که امیر قلعه نویی مرا برای فصل جدید می‌خواهد به این دلیل من هم که دوست داشتم کار با او را باز هم تجربه کنم به استقلال بله گفتم و در آخرین لحظات کارم با استقلال تمام شد.

خیلی با تعصب بازی می‌کنی، دلیل خاصی دارد؟

بیش از هر چیز به خاطر سرمربی این تیم است که من و دیگر بازیکنان استقلال این وضع را تحمل می‌کنیم و دم نمی‌زنیم ولی امیدوارم هر چه زودتر این وضع به پایان برسد. البته این را اضافه کنم که همه نفراتی که در تیم حضور دارند یکپارچه مصمم به ارائه بهترین بازی‌شان برای استقلال هستند و دلیلش هم حضور امیر در رأس کادر فنی‌مان است.

در این شرایط انتظارت از باشگاه چیست ؟

اینکه زودتر مشکلات مالی بازیکنان را برطرف کنند و پول ما خارجی‌ها را لااقل بپردازد.

جایگاه استقلال در این فصل کجای جدول خواهد بود؟

ما به چیزی جز قهرمان شدن فکر نمی‌کنیم و می‌خواهیم هرطور شده این جام را از آن خودمان کنیم.

محمد رضا مدنی / جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها