تحقیقات برای شناسایی خریداران اموال سرقتی، پلیس را به انبار تولید داروهای تقلبی با مارک خارجی رساند.
کد خبر: ۷۳۲۴۲۰

به گزارش پلیس آگاهی، همزمان با اجرای طرح دستگیری ده‌ها سارق داخل خودرو در هفتم مهرماه، یکی از مجرمان سابقه‌دار و تحت تعقیب پلیس آگاهی به نام سعید سی ساله دستگیر شد و برای انجام تحقیقات تکمیلی، در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با آغاز رسیدگی به پرونده اتهامی سعید، وی به ده‌ها فقره سرقت لوازم داخل خودرو بویژه ECU اعتراف و دو نفر به نام‌های مجید و حمید را به عنوان خریداران اموال سرقتی معرفی کرد.

سعید، در شرایطی دو خریدار اموال سرقتی را معرفی کرد که کوچک‌ترین اطلاعی از هویت کامل این افراد در اختیار نداشت. تحقیقات پلیسی برای شناسایی دقیق متهمان و مخفیگاه آنها در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی قرار گرفت و با انجام اقدامات پلیسی توانستند هویت کامل این دو نفر به نام‌های حمید. الف و بیژن. ق را همراه مخفیگاهشان در منطقه خاک‌سفید تهرانپارس شناسایی کنند. در ادامه هماهنگی‌های لازم قضایی با شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران انجام و کارآگاهان، چهارم آبان موفق به دستگیری حمید در مخفیگاهش شدند.

با دستگیری حمید بلافاصله مواجهه حضوری میان وی و سعید انجام شد و در حالی‌که حمید چاره‌ای جز اعتراف نداشت، به خرید اموال سرقتی داخل خودرو اعتراف کرد. در ادامه محل نگهداری اموال سرقتی و همچنین مخفیگاه همدستش ـ بیژن ـ در فلکه دوم تهرانپارس شناسایی شد.

با شناسایی محل نگهداری اموال سرقتی و مخفیگاه بیژن، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی در همان تاریخ به این محل مراجعه کردند و با دستگیری بیژن موفق به کشف ده‌ها دستگاه انواع لوازم سرقتی داخل خودرو شدند. در بازرسی از این محل علاوه بر توقیف ده‌ها وسیله داخل خودرو، تجهیزات مخصوص بسته‌بندی ویژه دارو، کپسول‌های خام، برچسب‌های مخصوص داروهای چاقی ـ لاغری و... نیز کشف شد. با کشف اموال و تجهیزات مورد استفاده در تولید داروهای تقلبی، بیژن و حمید به تولید داروهای تقلبی برای درمان چاقی، لاغری و تقویت جنسی تحت عنوان BOMBA اعتراف کردند.

عناوین درج شده روی برچسب‌های داروهای چاقی، لاغری و تقویت قوای جنسی کشف شده از متهمان حکایت از آن داشت که این داروها باید ساخت کشورهای آلمان، چین، فرانسه و صد درصد گیاهی باشد، اما با توجه به اعتراف صریح متهمان در خصوص نحوه تولید این داروها مشخص شد که تمامی داروها صد در صد دست‌ساز بوده و پس از بسته‌بندی، تحت عنوان داروهای واقعی در سطح بازار توزیع و فروخته شده‌اند. به عنوان مثال، در تولید پودرهای مخصوص چاقی که تاکنون هر بسته آن به قیمت چند ده هزار تومانی به فروش رسیده فقط از پودر نشاسته، شکر و انواع اسانس‌های طعم‌دهنده استفاده شده بود. قرص‌های تولید شده نیز به‌قیمت هر عدد 35 تا 40 هزار تومان و پس از بسته‌بندی به‌فروش می‌رسید.

سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در این باره گفت: با توجه به فعالیت متهمان در طول یک سال گذشته در خصوص تولید و توزیع داروهای تقلبی تحت عنوان BOMBA در سطح شهر تهران، کشف مقادیر معتنابهی انواع داروهای دست‌ساز و تقلبی، کشف تجهیزات مورد استفاده در بسته‌بندی از قبیل انواع برچسب، کپسول‌های خام و...، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر شد و آنها برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها