فعالیت 4600 مدرسه با کمتر از 5 دانش‌آموز

وزیر آموزش و پرورش گفت: در سال گذشته 110مدرسه ابتدایی کشور با فقط یک دانش‌آموز و 4600 مدرسه با کمتر از پنج دانش‌آموز به فعالیت خود ادامه دادند.
کد خبر: ۷۳۱۰۸۰

به گزارش ایسنا، علی‌اصغر فانی افزود: در سال تحصیلی جدید 12میلیون و 820 هزار دانش‌آموز در 122هزار مدرسه کشور تحصیل می‌کنند و مدارس امسال فعالیت خود را با حضور بیش از یک میلیون فرهنگی آغاز کردند و بیش از 126میلیون جلد کتاب در این مدارس توزیع شد.

وی خاطرنشان‌کرد: امسال 120هزار دانش آموز جدید وارد مدارس شدند که نیاز به 7000 نیروی انسانی به عنوان معلم جدید دارند، اما نیروی جدیدی استخدام نشده و از نیروهای قبلی استفاده می‌شود.

فانی با تاکید بر لزوم عملیاتی کردن طرح حرکت به سمت استانداردسازی مدارس، عنوان کرد: این طرح در122مدرسه استان همزمان با دیگر استان‌های کشور در زمینه بهره‌بری منابع انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که اکنون دوسوم مدارس کشور مقاومت لازم در مقابل حوادث دارند، تصریح کرد: یک سوم از مدارس کشور نیاز به مقاوم‌سازی دارند که برخی باید تخریب و بازسازی شوند.

فانی خاطرنشان کرد: با تخصیص اعتبارات در زمینه مقاوم‌سازی مدارس، استان‌های محروم در اولویت قرار دارند. وی با اشاره به آغاز فصل سرما و لزوم استفاده از وسایل گرمایشی در مدارس، اظهار کرد: با توجه به این‌که درصدی از مدارس کشور بویژه در مناطق محروم بدون سیستم گرمایشی استاندارد هستند در خصوص استانداردسازی این مدارس 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

این مقام مسئول تاکید ‌کرد: امسال این بودجه کامل تخصیص نیافته است، اما با رایزنی‌های صورت گرفته امیدواریم بتوان با تخصیص اعتبار، این مشکل را برطرف کنیم.

وی با بیان این‌که نیـــــــروی انسانی و فضای آموزشی دوشاخصه اصلی محرومیت‌زدایی هستند، یادآور شد: در سال 94 استان‌هایی که در این دو شاخص زیر میانگین کشوری هستند، در تخصـــــیص اعتبارات در اولویت قرار می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها