با حضور رییس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت

بهره​برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی اردکان یزد

ایران زمین

2500 هکتار از باغات یزد خشک شده است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی یزد گفت: به دلیل خشکسالی‌های اخیر 2500 هکتار از باغ‌های این استان از مدار تولید خارج شده است.
کد خبر: ۷۳۰۵۸۱

سید‌حسن مکی با بیان این‌که استان یزد در بخش کشاورزی 97 هزار بهره‌بردار دارد، افزود: همین معضل موجب افت 45 هزار تنی محصولات باغی استان شده و بیش از یک میلیون اصله درخت از ارقام مختلف به طور کامل خشک شده است.وی با بیان این‌که خشکسالی کاهش 66 درصدی تولید بادام و 60 درصدی تولید گردو را نیز در پی داشته است، تصریح کرد: 60 درصد قنوات استان خشک یا با کاهش شدید آبدهی روبه‌رو شده است.‌/‌ ایرنا

خسارت برف پاییزی به کشاورزان اهری

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به خسارت‌های بارش شدید برف اخیر در این شهرستان گفت: برف پاییزی همچون زلزله سال 91، تن مردم اهر را لرزاند و خسارت‌های زیادی به آنان وارد کرد.

عباس فلاح با اشاره به این‌که برآورد خسارت اولیه 1200 میلیارد ریال است، افزود: بارش سنگین برف خسارات قابل توجهی به درختان میوه باغداران این شهرستان وارد کرده است.

وی با بیان این‌که 4800 هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغ‌های منطقه خسارت دیده و بسیاری از درختان شکسته شده است، تصریح کرد: کشاورزان تمام محصولات خود را از دست داده و متضرر شده‌اند، بنابراین انتظار داریم مسئولان استانی و کشوری در این زمینه کمک و همکاری کنند و دولت برای جبران خسارت‌ها و تخمین دقیق آنها، اقدامات فوری انجام دهد و موضوع را با جدیت پیگیری کند.‌/‌ مهر

اینچه‌برون ظرفیت تبدیل به منطقه آزاد را دارد

مشاور ارشد رئیس‌جمهور با بیان این‌که از سوی استاندار گلستان پیشنهاد شده اینچه‌برون به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی شود، گفت: از این طرح در دولت دفاع و پشتیبانی می‌کنیم.

اکبر ترکان افزود: مقرر شد این طرح در استانداری تکمیل و به دولت ارائه شود که در صورت معرفی شدن به منطقه آزاد تجاری، در رشد و توسعه استان بسیار موثر است.وی با بیان این‌که یکی از راهبردهایی که برای اقتصاد مقاومتی تعبیه شده، ارتباط با همسایگان کشور است، تصریح کرد: مناطق آزاد و تجاری می‌تواند پل ارتباطات با همسایگان باشد.

به گفته ترکان پیش از این اروند، چابهار، قشم و کیش در جنوب و بندرانزلی در شمال، به عنوان مناطق آزاد تجاری معرفی شده و دو منطقه جدید نیز اخیرا به تصویب رسیده که شامل منطقه آزاد جاسک و بوشهر است. شهر اینچه‌برون در شمال استان گلستان و در مرز ترکمنستان قرار دارد.‌/‌ مهر

گرگ‌ها، گوسفندان بوکانی را دریدند

شش قلاده گرگ با هجوم به گله گوسفندان در یکی از روستاهای بخش سیمینه بوکان آذربایجان غربی، 40 راس گوسفند را از پای درآورده‌اند.

محبوب ورمزیار، بخشدار سیمینه بوکان با اشاره به این‌که این حادثه در مراتع اطراف روستای شوریجه به وقوع پیوسته است، گفت: گوسفندان روستاییان پیرولی باغی از توابع بخش سیمینه که در این مرتع در حال چرا بودند، تلف شدند.

وی با بیان این‌که در این حادثه بیش از 200 میلیون ریال به دامداران این روستا خسارت وارد شده است، تصریح کرد: بنا به اظهار چوپان این گله، سگ‌ها از عهده گرگ‌ها بر نیامده و تلاش وی نیز برای جلوگیری از این حادثه به نتیجه‌ای نرسیده است.به گفته ورمزیار در دو حادثه مشابه نیز که در چند روز گذشته به وقوع پیوسته، یک گله از گرگ‌ها به روستاهای قلعه تپه و قالوه از توابع بخش سیمینه حمله کرده و چند راس از گوسفندان این روستاها را نیز تلف کردند.‌/‌ ایرنا

افزایش 210 درصدی ورود گردشگران خارجی به فارس

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: ورود گردشگران خارجی به استان فارس در شش ماه نخست سال نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته 210 درصد رشد یافته است.

مصیب امیری با بیان این‌که در شش ماه نخست امسال 59 هزار گردشگر خارجی ورودی به فارس در هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اقامت یافته‌اند، افزود: بیشتر این گردشگران از کشورهای ایتالیا، اسپانیا، آلمان، فرانسه، چین، ژاپن و بلژیک بوده‌اند.

وی با بیان این‌که آمار بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی استان افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد 154 هزار و 659 مورد بازدید خارجی طی شش ماه اول سال از اماکن شاخص تاریخی استان صورت گرفته که تخت جمشید با 28 هزار و 115 نفر بازدید‌کننده رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس یادآور شد: بعد از تخت جمشید، نقش رستم، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، ارگ کریم خان و آرامگاه سعدی نیز به ترتیب بیشترین آمار بازدید را از آن خود کرده‌اند.

به گفته امیری، با رویه‌ای که در ورود گردشگران خارجی به استان شاهد هستیم، باید با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این صنعت، نسبت به افزایش زیرساخت‌های اقامتی، گردشگری و تفریحی و رفع کمبودها برنامه‌ریزی و اقدام شود.‌/‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها