گفت‌وگو با حبیب ایل‌بیگی دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

کشف چند پدیده فیلمسازی

با برگزاری مراسم اختتامیه سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران برگزیدگان این دوره معرفی و تقدیر شدند.
کد خبر: ۷۲۹۳۸۵
معرفی برگزیدگان جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران

در مراسمی که امشب در تالار وحدت و با حضور هنرمندان، سینماگران و مسئولان سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد ، در بخش بین الملل:جایزه بهترین فیلم جهان اسلام به صورت مشترک به فیلم های «سکوت» ساخته بکیم گوری از کشور کوزوو و« قفس» به کارگردانی کریمه حسن زاده ، از افغانستان اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم کشورهای آسیایی: جایزه بهترین فیلم کشورهای آسیایی به «تمام زمستان هایی که ندیده ام» ساخته امید خوش نظر از ایران جایزه تعلق گرفت.
در بخش بهترین فیلم داستانی: جایزه بهترین فیلم داستانی در بخش مسابقه بین الملل به فیلم«زمین» به کارگردانی الکسیس میشالیک ، از فرانسه اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم مستند: جایزه بهترین فیلم مستند به فیلم «لیر»، به کارگردانی محمدرضا حافظی، از ایران رسید.
در بخش بهترین پویانمایی : جایزه بهترین فیلم انیمیشن به فیلم «پدر» ساخته سانتیاگو گراسو ، از آرژانتین تعلق گرفت.
در بخش بهترین فیلم تجربی: جایزه بهترین فیلم تجربی به فیلم «مردی که سرش را از دست داد» ساخته فردژوئایو، از فرانسه اهدا شد.
در بخش جایزه ویژه هیات داوران: جایزه ویژه هیات داوران بدون جایزه نقدی به فیلم تجربی«تمام زمستان هایی که ندیده ام» به کارگردانی امید خوش نظر اهدا شد.
بخش پایانی اهدای جوایز بخش بین الملل سی و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران به اهدای جایزه بزرگ جشنواره 5000 هزار یورو اختصاص داشت.
در این بخش ، جایزه بزرگ جشنواره در بخش بین الملل به صورت مشترک به فیلم های «انضباط» به کارگردانی کریستوف صابر، از کشورسوئیس و«جوجه ماشینی» ساخته محبوبه محمدزکی ، از ایران اهدا شد.
در بخش ملی: هیات داوران مسابقه ملی در سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، بهترین آثار در بخش های «پرتو ایمان»،«چشم انداز سرزمین زیبای من»،«چراغ راه» و «دست آوردها» را در سه حوزه فیلم کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی معرفی کردند.
در بخش بهترین فیلم با موضوع پرتو ایمان: تندیس جشنواره جایزه نقدی به فیلم داستانی« نجس» از تبریز به کارگردانی بهرام و بهمن ارک اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم با موضوع چشم انداز سرزمین زیبای ما: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به فیلم مستند «اوزال» ساخته مسعود میرزایی از بندرعباس تعلق گرفت.
در بخش بهترین فیلم با موضوع چراغ راه: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به فیلم مستند «لیر» (خانه سنگی) ساخته محمدرضا حافظی از خرم آباد اهدا شد.
در بخش بهترین فیلم با موضوع دست آوردها: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به فیلم پویانمایی «تمام زمستان هایی که ندیده ام» ساخته امید خوش نظر از تهران تعلق گرفت.

جوایز مسابقه سینمای ایران در بخش های بهترین صدای فیلم (صدابرداری و یا صداگذاری)، بهترین تدوین، بهترین تصویربرداری، بهترین جان بخشی در آثار پویانمایی، بهترین فیلمنامه، بهترین تحقیق و پژوهش، بهترین فیلم تجربی، بهترین فیلم پویانمایی، بهترین فیلم مستند، بهترین فیلم داستانی و بهترین فیلم در بخش سینمای ایران نیز به این شرح معرفی شدند:
بهترین صدا: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهروز عابدینی و علی ابوالصدق برای فیلم داستانی «حذف اضطراری».
بهترین تدوین: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به محمد نجاریان برای فیلم «حذف اضطراری» .
بهترین تصویربرداری: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی نورمحمدی و محمود منصوری برای فیلم «حیات در رگ های سرد» و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به سینا کرمانی زاده برای فیلم «حذف اضطراری» تعلق گرفت.
در بخش بهترین جانبخشی در آثار پویانمایی: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به امین ونکی، بهزاد رجبی پور، سعید مرادی، حامد بهروزی و مشهود ولیان برای فیلم «تمام زمستان هایی که ندیده ایم» .
در بخش بهترین تحقیق و پژوهش فیلم مستند: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به عبدالحمید ارجمند برای فیلم «سعدی کارنو» اهدا شد.
در بخش بهترین فیلمنامه: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به رضا فهیمی برای فیلم «کودکان ابری» و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به محبوبه محمدزکی برای فیلم «جوجه ماشینی» اهدا شد.
در بخش بهترین کارگردانی فیلم تجربه گرا: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی آقاجانی برای فیلم «شکستنی است » تعلق گرفت.

در بخش بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به محبوبه محمدزکی برای فیلم «جوجه ماشینی» تعلق گرفت.
در بخش بهترین کارگردانی فیلم مستند: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به فتح الله امیری برای فیلم «حیات در رگ های سرد» اهدا شد.
در بخش بهترین کارگردانی فیلم داستانی: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به پیمان نعیمی و فهیمه آقاحسنی برای فیلم «حذف اضطراری» و تندیس جشنواره و جایزه نقدی به رضا فهیمی برای فیلم «کودکان ابری» تعلق گرفت.
در بخش جایزه هیات داوران در بخش فیلم داستانی : لوح افتخار و جایزه نقدی به محمد نجاریان برای فیلم «فردا صبح» و لوح افتخار و جایزه نقدی به محمد حسینی بازیگر فیلم «معادله» تعلق گرفت.
در بخش بهترین فیلم در بخش سینمای ایران: تندیس جشنواره و جایزه نقدی به رضا فهیمی به فیلم داستانی«کودکان ابری» اهدا شد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها