در اختتامیه دوازدهمین اجلاس پیر غلامان حسینی

ضرغامی: پیام امروز حماسه حسینی، مقاومت است

مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره اجلاس پیرغلامان حسینی با حضور رئیس سازمان صداوسیما، معاون صدای رسانه ملی، آیت‌‌الله موسوی‌جزایری، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، استاندار خوزستان، پیرغلامان و مردم در مصلای شهر اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۸۴۷۰

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، رئیس سازمان صداوسیما در این همایش ذکر هنرمندانه مناقب ائمه معصومین علیه‌السلام و تعمیق معارف علوی از سوی مداحان اهل‌بیت را بسیار باارزش شمرد و مداحی را رسانه‌ای پرنفوذ و پایدار دانست.

مهندس عزت‌الله ضرغامی پیام امروز حماسه حسینی را مقاومت در برابر تهدیدات و فشارهای استکبار دانست و افزود: امروز همه آزاداندیشان دنیا، تنها راه غلبه بر زیاده‌خواهی‌های غرب را ایستادگی و استقامت می‌دانند.رئیس رسانه ملی با تجلیل از مردم قهرمان و مقاوم استان خوزستان آنان را اسوه مقاومت خواند و گفت ثمره هشت سال دفاع مقدس فراگیر شدن فرهنگ مبارزه در سراسر جهان و امید به پیروزی در سایه خودباوری و ایمان به امدادهای الهی است.

آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان هم در این اجلاس گفت: امام حسین(ع) در آسمان‌ها معروف‌تر از زمین است.

وی با بیان روایتی از شیخ جعفر شوشتری گفت: شیخ شوشتری پس از تالیفات متعدد و رسیدن به قله‌های رفیع و درجه استشهاد نقل می‌کند که عمر خودش را بخوبی سپری نکرده و ذخیره عمرش پر از عیب، تقصیر و گناه است. او به خود می‌گوید وای بر من که جوانی‌ام را بیهوده گذراندم و باید از این پس پاییز پیری را تنها عطف خود نکنم و درصدد جبران گذشته برآیم. او برای گذران عمر مفید و واقعی خود به امام حسین(ع) تمسک می‌جوید و او را کشتی نجات و مشعل فروزان هدایت می‌داند.

آیت‌الله موسوی‌جزایری در ادامه چند روایت از پیامبر اکرم(ص) درباره امام حسین(ع) قرائت کرد.

تمبر دوازدهمین اجلاس

ابراهیم طاهری، دبیر اجلاس پیرغلامان حسینی در بخشی از این اجلاس ضمن ارائه گزارشی از این همایش گفت: حضور 850 پیرغلام، ناشر، فیلمساز داخلی و خارجی، مهمانانی از نجف‌اشرف، 90 مداح، ذاکر و نویسنده عاشورایی از 22 کشور، اجرای مراسم مداحی به چند زبان و پخش آن از شبکه‌های سراسری، رونمایی از مستند پیرغلامان، تجلیل از 17 نویسنده، 15 مداح خارجی، 16 پیرغلام داخلی، پنج فیلمساز، پژوهشگر، نویسنده، ناشر و هنرمند، تجلیل از چهره ویژه اجلاس مرحوم شیخ جعفر شوشتری، ثبت ملی مراسم عزاداری شوشتری و ثبت ملی سبک مداحی صادق آهنگران دستاوردهای دوازدهمین دوره اجلاس پیرغلامان حسینی است.

وی افزود: استان‌های زیادی متقاضی برگزاری سیزدهمین دوره این اجلاس هستند و معاونت صدای رسانه ملی در حال بررسی گزینه‌ها ست. ضمن این‌که رقابت میان استان‌های فارس و لرستان از بقیه استان‌ها بیشتر است. مسئولان نجف‌اشرف هم پیشنهاد داده‌اند که دوره بعدی این اجلاس در عراق برگزار شود.

ثبت سبک مداحی صادق آهنگران، ثبت مراسم عزاداری و سینه‌زنی سه سنگ، ابطال تمبر دوازدهمین اجلاس پیرغلامان حسینی توسط رئیس سازمان صداوسیما، نوحه‌خوانی کویتی‌پور و صادق آهنگران، رونمایی از مستند علامه شیخ شوشتری و رونمایی از هفت مجموعه اداره کل نغمات آیینی رادیو از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه اجلاس پیرغلامان حسینی بود.

معرفی برگزیدگان

در ادامه اجلاس از پیرغلامان خارجی قدردانی شد که اسامی آنها عبارت است از: علی الصفار تولیت حرم امام حسین(ع)، سیدافضل الشامی، قائم مقام تولیت آستان امام حسین(ع)، سیدجعفر الموسوی مشاور تولیت حرم امام حسین(ع)، آنتوان بارا نویسنده و پژوهشگر عاشورایی مسیحی از کویت، اعظم عباس مداح و مقتل‌خوان از هندوستان، کمال‌الدین رکاء مداح و رئیس هیات‌های مذهبی از آلبانی، شعیب رضا عابدی مداح و شاعر از هندوستان، جلال علی محمد عضو هیات علمی تولیت حرمین کاظمین از عراق، افضل ایمانی شاعر و مداح از پاکستان، شیخ طاها حافظ کارشناس حرمین کاظمین از عراق، سیداسماعیل عباس مداح از لبنان، اکرم خان زیاد الله‌اف نویسنده، پژوهشگر عاشورایی، تقریب مذاهب از تاجیکستان و یحیی حورج مداح و مبتهل‌خوان از لبنان.

در بخش پژوهشگر، هنرمند، نویسنده، ناشر و فیلمساز عاشورایی از محمدجواد غفورزاده شاعر، جلیل رسولی هنرمند، مرضیه محمدزاده پژوهشگر و نویسنده، پرویز بیگی ناشر و داریوش یاری فیلمساز تجلیل شد.

در بخش مداحان هم از سیدکریم موسوی مبتهل‌خوان و غلام کویتی‌پور مداح دوران دفاع مقدس قدردانی به عمل آمد.

در بخش پیرغلامان داخلی از سلیم تیموری از کرمانشاه، فضل‌علی محمدی از همدان، غلام رمضانی از کهگیلویه و بویراحمد، احمد سعیدی‌نژاد از خراسان رضوی، سیدامیرحسین واعظ از گلستان، علی‌اصغر ثنایی از زنجان، حاج‌علی خواجی‌زاده از بوشهر، حبیب‌‌الله ذنوبی از فارس، میرزاعلی روحانی‌مهر از خوزستان، عبدالعلی حیدری اصل از خوزستان، لطف‌ مهران‌نژاد از لرستان، حسین میرعمادی از تهران، رضوان علی‌یوسفی هروانی از تهران، رحیم جامی از اصفهان، محمدسادات موسوی از تهران و حبیب‌الله جوشانی از کرمان تجلیل شد.

افتتاح 31 طرح عمرانی ـ رسانه‌ای در خوزستان

با حضور رئیس رسانه ملی 31 طرح عمرانی در صداوسیمای مرکز خوزستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان گفت: راه‌اندازی فرستنده دیجیتال در اهواز، شادگان، اندیکا و لالی، بهره‌برداری از ساختمان جدید معاونت اطلاعات و اخبار مرکز خوزستان، راه‌اندازی اتوماسیون ویدئو و سالن نودال و شبکه‌های تدوین‌های غیرخطی و اجرای زیرساخت جهت 25 دوربین و ایجاد خط ارتباط فیبرنوری ورزشگاه غدیر تا صداوسیمای مرکز خوزستان از این طرح‌ها به‌شمار می‌رود.رحیمی، راه‌اندازی فرستنده رادیویی در شهرستان‌های دزفول، ماهشهر، رامهرمز، مسجدسلیمان، لالی و اندیکا، راه‌اندازی ایستگاه ماهواره‌ای در دره بنیاب و سرله میداوود شهرستان باغملک، امامزاده قط‌الدین، چلو و صفی‌آباد اندیکا و ایستگاه ماهواره‌ای سیکوند لالی را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که با حضور رئیس رسانه ملی در صداوسیمای مرکز خوزستان به بهره‌برداری رسید.

وی اعتبار صرف شده برای اجرای این طرح‌ها را 64 میلیارد ریال عنوان کرد.

فاطمه عودباشی / گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها