باغ فتح‌آباد کرمان که از قدیمی‌ترین باغ‌های تاریخی این استان محسوب می‌شود، سال‌ها در انزوا و رو به فراموشی رها شده بود، اما این روزها استادکاران و مرمتگران کرمانی به صورت مستمر در حال بهسازی این باغ هستند تا بعد از سال‌ها بار دیگر این عمارت زیبای تاریخی رونق گیرد.
کد خبر: ۷۲۸۳۹۷

استاندار کرمان با اشاره به این‌که یکی از طرح‌های مهم در استان کرمان، احیای صنعت گردشگری در این استان تاریخی است، گفت: از ابتدای سال جاری، کار مرمت باغ فتح‌آباد در کرمان آغاز شده است و با فعال شدن این باغ، زمینه برای توسعه گردشگری در کرمان مهیا می‌شود.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، انتظار داریم این باغ در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

به گفته استاندار کرمان، عملیات مرمت و بازسازی این باغ هم‌اکنون بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تمام تلاش دستگاه‌های مختلف استان کرمان روی بازسازی این باغ متمرکز شده است و سعی داریم این باغ را که به دلیل بی‌توجهی به مخروبه تبدیل شده بود، به یک مرکز گردشگری تبدیل کنیم. طرح‌هایی همچون احداث شهربازی در کنار این مجموعه و کشت وسیع گیاهان دارویی در اطراف این باغ، در دستور کار قرار دارد.

علی مهاجری، مدیرکل میراث فرهنگی کرمان نیز اظهار کرد: یکی از اهداف میراث فرهنگی استان کرمان، مرمت و تغییر کاربری بناهای تاریخی در راستای درآمدزایی برای این استان است.

وی افزود: سال‌ها این بنا به حال خود رها شده بوده و هم‌اکنون شاهد روند بهبود وضع این بنا هستیم که می‌تواند شهر کرمان را با قابلیت‌های جدید گردشگری مواجه کند و حتی این باغ که الگوی احداث باغ شاهزاده ماهان بوده است، می‌تواند ثبت جهانی شود.

وی بیان کرد: تمام مراحل بازسازی و احداث امکانات در اطراف این باغ براساس اصول و مقررات میراث فرهنگی صورت خواهد گرفت و مردم کرمان بزودی شاهد رونق باغ فتح‌آباد خواهند بود و فصل جدید گردشگری در کرمان آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها