آیین پایانی چهارمین دوره «جشنواره بین‌المللی کاریکاتور بهره‌وری» با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی ایران و سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی از جمله ازبکستان، یونان، صربستان، ترکیه و اروگوئه به میزبانی هتل اوین پارسیان برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۸۳۸۲

به گزارش جام‌جم، در ابتدای این مراسم، دکتر علیرضا رادفر از اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره با اشاره به وجود نابهره‌وری‌ها در جامعه، انتشار مفاهیم مدیریتی با زبان ساده‌‌تر را ایده اولیه شکل‌گیری جشنواره دانست و خواستار آن شد که در چنین رویدادهایی مفاهیم مدیریتی مشخص به عنوان الگو با زبان هنر عرضه شود.

عبدالله جاسبی دیگر سخنران جشنواره کاریکاتور بهره‌وری بود که سخنانش را با ذکر اشعاری از نظامی گنجوی آغاز کرد و گفت: بهره‌وری مثل هر پدیده‌ای از این جنس، تلفیقی از دانش، مهارت و بینش است و این هر سه باید کنار هم قرار گیرد تا در یک بازه زمانی امکان تحقق آرمان یک جامعه با صفت بهره‌ور به وجود آید. در غیر این صورت، هر تلاشی چون آب ریختن به قصد روان ساختن رود است حال آن که تا آب از سر چشمه نجوشد بی‌حاصل است. این در مورد بهره‌وری و هر نوع ارزشی در چارچوب فرهنگ توسعه‌ای و اخلاق پیشرفت، مصداق دارد و باید به آن توجه شود.

بهمن عبدی هم به نمایندگی از هیات داوران بیانیه را قرائت کرد که بر اساس آن هیکابی دمیرچی از ترکیه برنده جایزه اول 3000 یورویی شد و عاطفه یاریان از ایران مقام دوم و جایزه 2000 یورویی را به دست آورد. جایگاه سوم هم به طور مشترک به محمود آزادنیا از ایران و والنتین دروژینین از روسیه اختصاص یافت.

از 20 کودک منتخب نیز که آثاری ساده، اما دلنشین را به دبیرخانه جشنواره ارائه کرده بودند، قدردانی به عمل آمد.

گفتنی است، بهمن عبدی، علیرضا کریمی مقدم، علی درخشی، کیارش زندی، رحیم بقال اصغری، دکتر جواد جاسبی، دکتر رادفر، دکتر حسینی، دکتر علی اکبر رضایی و دکتر حیدرزاده از ایران و «آنجل بولیگان» از مکزیک، «دارکو درژویچ» از مونته نگرو، «مهمت کاهرامان» از ترکیه و نیز «ولادیمیر کازانوفسکی» از اوکراین کار قضاوت این دوره از جشنواره را به عهده داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها