استاندار خراسان شمالی خبر داد:

خیز فرودگاه بجنورد برای افزایش ترافیک پروازی

ثبت رکورد بی‌سابقه در پروازهای عبوری ایران

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور از رکوردشکنی پروازهای عبوری از آسمان ایران خبر داد و گفت: ‌در بیستم مهر رکورد بی‌سابقه ۱۰۱۵ پرواز عبوری در تاریخ هوانوردی ایران ثبت شد.
کد خبر: ۷۲۸۰۱۹

به‌ گزارش تسنیم، ابراهیم شوشتری اظهار کرد: پروازهای عبوری ایران در بیستم مهر در حالی به رقم بی‌سابقه 1015 پرواز در روز رسیده است که این رقم در سال گذشته و در همین تاریخ 559 پرواز بود.

وی با اشاره به افزایش پروازهای عبوری گفت: پس از تمایل شرکت‌‌های هوایی برای عبور از فضای امن ایران به‌دنبال حوادث عراق و اوکراین، اقدام به احداث پنج راه‌ هوایی جدید کردیم و اکنون با اصلاح مسیرهای ورودی و خروجی به امارات و بحرین تعداد راه‌های هوایی به 96 رسید. وی مجموع پروازهای انجام شده در نیمه نخست امسال را 240 هزار و 699 پرواز اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1/18 درصد افزایش داشته است.

شوشتری با بیان این‌که پروازهای عبوری در شش ماه گذشته نسبت به نیمه دوم سال قبل، 1/32 درصد رشد داشته است، افزود: در مدت مذکور 109 هزار و 206 پرواز عبوری ثبت شد در حالی که این رقم در شش ماه سال 92، حدود 82 هزار بوده است.

معاون عملیات هوانوردی میزان افزایش پروازهای داخلی و بین‌المللی را به ترتیب 5/3 و 7/21 درصد اعلام کرد و گفت: بر این اساس در نیمه نخست امسال 85 هزار و 861 پروازداخلی و 40 هزار و 672 پرواز بین‌المللی ثبت شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها