خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی نوشت:سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران به یک قهرمان ملی تبدیل شده است. در واقع، ایران برای جهان، این پیام را دارد: اگر می خواهید شبه نظامیان داعش را شکست دهید، به کمک شیعیان و فرمانده ارشد نظامی آنها نیاز دارید.
کد خبر: ۷۲۷۴۱۴
روایت رسانه آمریکایی از سردار سلیمانی

آنتونی کوردزمن تحلیلگر ارشد در مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک در واشنگتن گفت: سردار سلیمانی در حال ارسال پیام به آمریکا در مورد نفوذ و قدرت ایران است.

وی افزود: ایران پیامی برای اعراب نیز دارد و آن این است که باید با تهران کنار بیایند.

همه ژنرال سلیمانی را به عنوان ناجی بشار اسد در مقابل نیروهای شورشی می دانند. امیرعلی حاجی زاده ژنرال ایرانی ماه گذشته در تلویزیون گفت که سردار سلیمانی با 70 نفر جلوی پیشروی داعش در اربیل را گرفت.

پیام محسنی مدیر پروژه ایران در دانشگاه هاروارد نیز گفت: نام و شهرت فعلی سردار سلیمانی نشان می دهد که او مردی کاریزماتیک است که که از حضور در جبهه ها و فرماندهی جنگ ها ترسی ندارد.

دختران مالزی در دام خواننده داعشی

'آکل زینال' خواننده یک گروه راک مالزی با پیوستن به گروه تروریستی داعش درصدد جذب دختران و زنان این کشور به این گروه تروریستی است.

به گزارش ایرنا، فعالیت این خواننده گروه راک مالزی در حالی افزایش یافته است که اعضای گروه تروریستی داعش همچنان برای جذب دانشجویان مالزیایی با استفاده از شبکه اجتماعی فیسبوک اقدام می کنند.

رسانه های مالزی روز دوشنبه با اشاره به فعالیت این خواننده مالزیایی در گروه تروریستی داعش از پیوستن یکی از دانشجویان دختر دانشگاه بین المللی اسلامی این کشور به گروه تروریستی داعش با توجه به فعالیت این خواننده خبر دادند.

این دختر دانشجو که 'شمیمی فایقا' نام دارد پس از فعالیت 'آکل زینال' خواننده راک مالزی و آشنایی با وی روز چهارم اکتبر(12 مهر) به ترکیه رفته است تا به گروه داعش بپیوندد.

'ایوب خان مایدین' معاون بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی گفت که این فرد در تلاش برای جلب توجه زنان و دختران مالایی از موسسات آموزش عالی برای پیوستن به داعش است.

واکنش وزیر احمدی نژاد به جنجال بورسیه ها

وزیر علوم دولت دهم با بیان اینکه انتشار اسامی بورسیه‌شده‌ها غیراخلاقی بود، گفت: فکر می‌کنم بهترین افراد در دوره ما که جز متعهدترین و متخصص‌ترین افراد بودند و آنهایی که واقعا حقشان بود، بورسیه شدند.

کامران دانشجو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، به پرونده بورسیه‌ها اشاره کرد و گفت: همان موقع عرض کردم که این پرونده فضاسازی است.

وی فزود: این کار اخلاقی نبود آخر سر هم که خودشان اعلام کردند چه شده است.

وزیر علوم دولت دهم در ادامه به انتشار برخی اسامی بورسیه‌شدگان اشاره کرد و اظهار داشت: این اقدام خیلی غیر اخلاقی بود.

وی در مورد اینکه آیا انتشار اسامی بورسیه‌شدگان که جز اسناد طبقه‌بندی به شمار می‌رود، قابل پیگیری است یا خیر گفت: باید عزیزان خودشان ببینند می‌خواهند پیگیری کنند یا خیر.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها