فوت و فن نگهداری از صیفی، سبزیجات و مواد غذایی

به سبزی‌های خانه‌تان جان تازه‌ای دهید

چطور می‌توان از خرابی و فساد زودهنگام صیفی‌جات و سبزی‌ها جلوگیری کرد و آنها را زمان بیشتری در خانه نگهداری کرد؟ راهنمایی‌هایی در این زمینه را در ادامه بخوانید.
کد خبر: ۷۲۷۰۷۸
به سبزی‌های خانه‌تان جان تازه‌ای دهید

جام جم سرا به نقل از همشهری:

پیاز، سیر، موسیر
این صیفی‌ا از جمله‌ سبزی‌هایی هستند که احتیاج به نگهداری در یخچال ندارند و کافی‌ است آنها را در محیطی خنک، تاریک و خشک نگهداری کنید. می‌توانید پیازهایتان را برعکس به‌صورتی که ریشه‌شان به سمت بالا باشد نگهداری کنید. زمان خرید پیاز فراموش نکنید که پیازهایی سالم بخرید که جوانه زده نباشند تا عمر بیشتری داشته باشند.

سیب‌زمینی
احتیاج به محیط یخچال ندارد و در محیطی خنک و دور از رطوبت تا چند هفته سالم می‌ماند. می‌توانید روی سیب‌زمینی‌ها را با پارچه مشکی بپوشانید تا مانع رسیدن نور به آنها شود یا اینکه چند عدد سیب درختی بین سیب‌زمینی‌ها بگذارید تا تازه‌تر بمانند.

سبزی‌ خوردن‌
هربار به مقداری که قصد مصرفشان را دارید بشویید و بقیه آنها را نشسته در ظرف در بسته درون یخچال نگهداری کنید اگر سبزی‌های شسته‌تان زیاد آمد، آنها را کاملا خشک کنید و بعد در ظرف در بسته یا درون کیسه پارچه‌ای در یخچال قرار دهید. بهتر است تره‌ها را از سبزی‌های شسته شده دیگر جدا کنید چون تره خیلی زود فاسد و باعث خرابی باقی سبزی‌ها می‌شود.

بادمجان و کدو
بهتر است نشسته در داخل ظرف دربسته نگهداری شوند تا دیرتر خراب شوند.

کاهو، کلم‌سفید، گل کلم و بروکلی
برای تازه نگه داشتن کاهوها تا چند هفته، آنها را داخل دستمال یا روزنامه بپیچید و در ظرفی دردار داخل یخچال نگهداری کنید و هربار موقع استفاده چند برگ آن را جدا کنید و بشویید، یادتان باشد با کاهو را با چاقو قطعه‌قطعه نکنید چون باعث قهوه‌ای شدن سرهای کاهو می‌شود. سبزیجاتی مثل کلم‌سفید، گل کلم و بروکلی را نیز مانند کاهو نگهداری کنید.

قارچ خوراکی
اگر می‌خواهید از قارچ‌هایتان در مدت زمان بیشتری استفاده کنید، می‌توانید آنها را شسته و بعد از خشک شدن کامل در کیسه بریزید یا چند قطره آبلیمو به آنها اضافه و در فریزر نگهداری کنید. آبلیمو باعث می‌شود قارچ‌ها سیاه نشوند. اگر قرار است طی یکی‌دو روز قارچ‌ها را مصرف کنید آنها را در پاکت کاغذی درون یخچال نگهداری کنید.

هویج
اگر می‌خواهید هویج‌هایتان ماندگاری بیشتری داشته باشند ساقه سبزشان را تا زمان مصرف جدا نکنید و بدون شستن آنها را در یخچال یا محل خنک و مرطوب نگهداری کنید. اگر یخچالتان فضای زیادی دارد، می‌توانید هویج‌ها را با موادی مثل شن نرم از هم جدا کنید. این کار باعث دیرتر خراب شدن آنها می‌شود. برای مصرف طولانی‌تر، هویج‌ها را شسته و در کیسه سوراخ‌دار در فریزر نگهداری کنید و تا ۲ یا ۳‌ماه از آنها استفاده کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها