گلایه‌های ابوالفضل جلیلی در روز حافظ

ابوالفضل جلیلی از مدیران سینمایی خواست که اگر مصلحت است فکری به حال فیلم «حافظ» او کنند.
کد خبر: ۷۲۶۶۵۱

این کارگردان سینما به ایسنا گفت: امروز بزرگداشت حافظ است و به همین مناسبت از مسئولان درخواست که نه، اما می‌خواهم اگر مصلحت است فکری برای فیلمی درباره حافظ کنند که سال 84 ساخته‌ام.

او با اشاره به این‌که امروز غزلی از حافظ را می‌خواند که حس دلتنگی به او داد، گفت: فیلم «حافظ» تاکنون در جشنواره‌های مختلف جهانی شرکت کرده و حتی در ژاپن هم که تهیه‌کننده آن اهل این کشور بود، نمایش داده شده است و نکته جالب توجه این بوده که در جشنواره‌ها بیش از آن‌که درباره فیلم صحبت شود، درباره حافظ سخن گفته شد.

جلیلی ادامه داد: من بارها در بسیاری از جشنواره‌های خارجی این را گفته‌ام که رفتم حافظ را بسازم، اما حافظ ما را ساخت.

این کارگردان افزود: این حکایت همچنان باقی است و نمی‌دانم چرا هر دولتی بر سر کار می‌آید، من سیبل مقابلش هستم. کارگردان فیلم «گال» و «دان» اضافه کرد: از دولت کنونی برای شعورش و برای انتخاب درست دکتر ایوبی‌اش حمایت کردم، اما انتظار کمکی هم نداشتم تا این‌که خودشان خواستند کمک ناچیزی به فیلم جدیدم بکنند که پس از 1.5 سال این کار انجام نشد.

جلیلی در پایان گفت: دست آخر هم به این نتیجه رسیدم که همه دولت‌ها مثل هم هستند و این ما هستیم که باید عوض شویم که البته عوض شدنی هم نیستیم.

فیلم «حافظ» ابوالفضل جلیلی که به صورت نمادین به زندگی حافظ شیرازی می‌پردازد، روایتگر داستان زندگی یک حافظ قرآن با نام شمس‌الدین است.

در این فیلم که تهیه‌کننده آن ژاپنی است، کومیکو آسو، یکی از بازیگران ژاپنی، نقش نبات، دختر ایرانی را بازی کرده است. «حافظ» سال 2007 در جشنواره فیلم رم نمایش داده شد و جایزه ویژه هیات داوران را کسب کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها