رئیس جمهور در پیامی، درخشش مقتدرانه ورزشکاران کشورمان در بازی‌های آسیایی «اینچئون» را به ملت بزرگ ایران، اعضای کاروان ورزشی، مدیران و مربیان پرتلاش تبریک گفته و از زحمات همه آنان تجلیل کرد.
کد خبر: ۷۲۴۶۷۵

در پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، آمده است: کسب بیشترین مدال طلا از بازی‌های آسیایی تاکنون، در حالی میسر شد که مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با وحدت و هماهنگی رویکرد کیفی و حرفه‌ای را بر جهت گیری‌های کمّی ترجیح دادند. همچنین از حضور تاریخی و موفقیت آمیز بانوان ورزشکار ایرانی که در عین پایبندی به شئونات اسلامی و ملی بر قلّه افتخار ایستادند و در کنار کسب مدال‌های بی سابقه، باور و توان زنان ایرانی را بار دیگر به تصویر کشیدند، قدردانی می‌نمایم. امیدوارم با همت و عزم استوار همه جوانان با استعداد و عزیز ایران اسلامی، همواره شاهد موفقیت‌های بیش از پیش در تمام عرصه‌ها و میادین بین‌المللی باشیم.

حمایت شورای المپیک آسیا از بانوان محجبه

بازی‌های آسیایی اینچئون در حالی روز شنبه رسما به پایان رسید که در این دوره مساله حجاب بانوان مسلمان باز هم خبرساز شد. تیم ملی بسکتبال بانوان قطر به دلیل حجاب بازیکنانش نتوانست در این دوره از رقابت‌ها حاضر باشد و به این ترتیب خیلی زود به خانه بازگشت.به گزارش ایسنا، رئیس شورای المپیک آسیا خواستار حضور بانوان مسلمان در تمامی رشته‌های ورزشی شد و عنوان کرد: حجاب نباید مانع حضور بانوان مسلمان در بازی‌های آسیایی و هر نوع رقابت ورزشی شود. البته در حال حاضر چند رشته ورزشی از جمله فوتبال به بانوان این اجازه را می‌دهد که با حجاب در زمین فوتبال حاضر شوند اما هنوز در بعضی از رشته‌های ورزشی بانوان نمی‌توانند با حجاب اسلامی به رقابت بپردازند. شیخ احمد، رئیس شورای المپیک آسیا درباره شرایط حضور بانوان مسلمان گفت: حجاب در همه ورزش‌ها تایید شده. در فوتبال، والیبال و دوومیدانی همه جا حجاب مورد قبول قرار گرفته است. حجاب تنها در بسکتبال ممنوع است و این ممنوعیت باید به زودی رفع شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که بخواهیم مانع حضور بانوان محجبه در بسکتبال شویم چرا که هیچ تفاوتی بین بسکتبال، فوتبال، کشتی، هندبال یا والیبال نیست.

کاروان ورزشی ایران کار خود را در بازی آسیایی اینچئون با 57 مدال شامل 21 مدال طلا، 18 مدال نقره و 18 مدال برنز با عنوان پنجمی به پایان رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها