تدوین دستورالعمل بیمه مراقبتی سالمندان

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با بیان این‌که براساس آخرین آمارها حدود 20 درصد سالمندان بیمه پایه و بیش از 60 تا 70 درصد آنها فاقد بیمه تکمیلی هستند، گفت:‌ دستورالعمل بیمه مراقبتی را آماده کردیم تا پوشش بیمه پایه و تکمیلی سالمندان کامل شود.
کد خبر: ۷۲۴۶۶۳

به گزارش ایسنا، صادق رستمی افزود: سند ملی راهبردی سالمندان مسائل گوناگونی از قبیل رفاه، امنیت اجتماعی، معیشت، اقتصاد، بیمه پایه و مکمل سالمندان، ورزش و تندرستی را در برمی‌گیرد. این سند حوزه‌های عملکردی بسیاری دارد و برای اجرای هر کدام از آنها دستگاه‌های مرتبط مشخص شده‌اند.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در توضیح سازوکار پوشش بیمه پایه سالمندان اظهار کرد: ثبت‌نام بیمه سلامت همگانی از خرداد کلید خورد، اما هنوز درصد قابل توجهی از سالمندان نتوانسته‌اند از بیمه‌های پایه و تکمیلی استفاده کنند.

افزایش حق پرستاری

معــــــاون توانبخشی بهزیستی کشور با بیان این‌که ۲۰ هزار سالمند در سطح کشور در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند، گفت: امسال حق پرستاری به 120 هزار تومان افزایش یافته است.

به گزارش تسنیم، یحیی سخنگویی روز گذشته در نشستی خبری در ستاد بهزیستی زنجان درباره اجرای طرح مراقبین در منزل اظهار کرد: یکی از نیازهای معلولان حضور در جامعه و خانواده است که بهزیستی در این مورد هزینه‌های نگهداری و پرستاری را به خانواده‌های معلولان پرداخت می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی کشور با بیان این‌که بیش از 11 میلیون نفر معلول در کشور وجــــــود دارد، ابراز کرد: 15 درصد جامعه ما را معلولان تشکیل می‌دهند که حدود 1.5 میلیون نفر از این جمعیت را معلولان ضایعه نخاعی و نزدیک به 1.5 میلیون نفر نیز عقب‌مانده ذهنی هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حق پرستاری امیدواریم تا پایان امسال 16 هزار ضایعه نخاعی از این حقوق بهره‌مند شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها