کاهش خودکفایی در تولید محصولات زراعی به 55 درصد

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: اوج خودکفایی محصولات زراعی در سال‎های 1381، 1382 و 1383 بود و این عدد در سال‎های اخیر به 55 درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۷۲۴۶۴۸

به گزارش ایسنا، عباس کشاورز در جمع مدیران جهاد کشاورزی لرستان افزود: تراز تجاری در حوزه کشاورزی از نظر حجم صادرات نسبت به حجم واردات زیاد شده است و البته بخشی از این مساله به تحریم‎های یک‌جانبه علیه ایران برمی‎گردد.

این مقام مسئول اظهار کرد: درصددیم تراز تجاری منفی هشت میلیارد را به منفی دو میلیارد دلار برسانیم و از طرفی ضریب خوداتکایی ارزی به 80 درصد ارتقا خواهد یافت.

کشاورز یادآور شد: از محصولاتی که ظرفیت صادراتی بالایی دارند حمایت ویژه‎ای خواهیم کرد. این محصولات شامل حوزه‎های باغبانی، سبزی، صیفی‎جات و شیلات می‎شود.

معاون زراعت وزیر کشاورزی گفت: واردات تراکتور به کشور را صفر کرده‎ایم چرا که کارخانه تراکتورسازی به طور کامل فعال است.این مقام مسئول همچنین با اشاره به این‌که نخستین چالش بخش کشاورزی مساله آب است، اظهار کرد: در سال 1379 پیش‎بینی این روزها را کرده بودیم و در سال 1391 نیز نسبت به مشکل حاد زاینده‎رود هشدار دادیم.

کشاورز گفت: مشکل آب کشور خشکسالی نیست و طبیعت در مورد موضوع آب با ما قهر کرده است.

کشاورز تصریح کرد: مطابق آمار بانک جهانی به ازای هر مترمکعب آب در ایران 20 سنت ارزش دلاری تولید است در حالی که این رقم در دنیا یک دلار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها