معاون وزیر نیرو در امورآب و آبفا گفت: 6 هزار روستای کشور با تانکر آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۴۰۸۴

رحیم میدانی در حاشیه بازدید از سد گلورد با اشاره به کمبود آب در کشور افزود: متاسفانه مشکل کم آبی در برخی از استان‌های کشور مشهود است و مازندران با توجه به این‌که از استان‌های پر آب کشور هم است با کمبود آب مواجه است.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: تامین آب شرب روستایی از مشکلات عدیده روستاهای کشور است که با توجه به این‌که تاکنون ردیف ملی بودجه برای آبرسانی به روستاها نداشته‌ایم این مساله مغفول مانده بود.

میدانی بیان کرد: خوشبختانه از سال 93 این ردیف ملی بودجه در نظر گرفته شده است و امسال 200 میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی به روستاهای کشور پیش‌بینی شده که با اختصاص آن قسمتی از مشکلات برطرف می‌شود.

معاون وزیر نیرو در آب و آبفا همچنین با بیان این‌که متاسفانه منابع زیر زمینی آب‌های کشور به‌دلیل حفر چاه‌های غیرمجاز پایین آمده است، یادآور شد: باید تشدید مجازات برای کسانی که دارای چاه‌های آب غیرمجاز هستند در نظر گرفته شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه وجود چاه‌های غیرمجاز در سطح کشور به یک مشکل و معضل تبدیل شده است که باید در این راستا چاره‌اندیشی شده و از فعالیت چاه‌های غیرمجاز که حق مردم را از زیر زمین به‌صورت غیرقانونی می‌کشند جلوگیری شود. میدانی گفت: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق برای برداشت میزان آب و کنترل آن و همچنین جلوگیری از اضافه برداشت از جمله راه‌حل‌هایی است که می‌توان از این طریق از برداشت‌های بی‌رویه جلوگیری کرد که در دست اقدام است.

وی گفت: نصب کنتورهای هوشمند آب و برق درتمامی چاه‌های کشاورزی لازم است تا میزان برداشت کنترل شده و همچنین از اضافه برداشت جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها