مستند «خانه سیمین و جلال» که به کارگردانی پریسا عشقی با نگاهی به زندگی و ماجراهای خانه جلال آل‌احمد و سیمین دانشور در شبکه مستند تولید شده، امروز ساعت 18 از برنامه شب‌های مستند به نمایش درمی‌آید و نقد و بررسی می‌شود.
کد خبر: ۷۲۳۴۰۴
نمایش خانه سیمین و جلال در شبکه مستند

این مستند به اتفاقاتی می‌پردازد که از آغاز ساخت خانه جلال و سیمین در سال ۱۳۳۱ تا زمان مرگ سیمین دانشور بر این خانه گذشته است و سعی شده به سرنوشت این خانه و آینده آن به عنوان یک گنجینه ادبی، اجتماعی و سیاسی ایران بپردازد، چون این خانه در طول ۶۰ سال محل رفت و آمد افراد برجسته‌ای در عرصه‌های سیاسی، ادبی و اجتماعی بوده است.

در این مستند، ایوب آقاخانی در نقش جلال آل‌‌احمد و افسانه ماهیان به جای سیمین دانشور صحبت کرده‌اند و اشخاصی همچون عبدالله انوار، انور خامه‌ای، جواد مجابی، علی دهباشی و محمدحسین دانایی جزئیاتی درباره‌ این خانه و شخصیت سیمین و جلال بیان می‌کنند.قسمت آخر مجموعه «اسرار شکارچیان» که درباره حیوانات شکارچی و محصول 2014 است، امشب ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود.

این مجموعه مستند با کمک زیست‌شناس معروف جهان، بون اسمیت تهیه شده و سراغ شکارچیان مختلف حیات‌وحش در سراسر جهان رفته که اغلب آنها در معرض انقراض هستند. اسمیت با استفاده ازفناوری‌های روز، اسرار زندگی این حیوانات را کشف و بررسی می‌کند. تصاویر این مستند با استفاده از دوربین‌هایی که اغلب روی بدن این شکارچیان نصب است، تهیه شده ‌است.

مستند سخت‌ترین تعمیرات جهان که درباره بروز مشکل در نیروگاه‌های اتمی، کشتی‌های تفریحی، خطوط فشار قوی ریلی و مواردی از این دست است، امروز ساعت 16 از شبکه مستند پخش می‌شود.استاد تعمیرکار و همچنین مجری این برنامه، شان رایلی چگونگی انجام این تعمیرات صنعتی از خطوط فشار قوی برق گرفته تا نیروگاه‌های اتمی را ضمن آشنایی با متخصصانی که مسئول مدیریت و اجرای این طرح‌‌ها هستند، به نمایش می‌گذارد.

رایلی که یک تعمیرکار حرفه‌ای و انسانی ماجراجوست، برای انجام کار از تماس با لباس‌های خطرناک شیمیایی یا لمس کابل فشار قوی وحشتی ندارد. او موقعیت‌های خطرناک بسیاری را در طول دوره‌های کاری خود پشت سر گذاشته، اما در هر طرح باید به بقیه افراد نشان دهد که به کار خود وارد است.

کارهای رایلی معمولا با یک آشنایی مختصر و سریع آغاز شده ، سپس وی را می‌بینیم که برای حل مشکلات صنعتی در ابعاد عظیم آماده شده و دوش به دوش متخصصان به آنها کمک می‌کند. (روابط عمومی شبکه مستند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها