دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز پس از رایزنی با مقامات لبنان به دمشق رفت

شمخانی: حمایت ایران از سوریه با جدیت ادامه می​یابد

دبیر شورای​عالی امنیت ملی در دیدار رئیس​جمهور سوریه تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت همه​جانبه از کشور دوست و برادر سوریه که در خط اول مبارزه با تروریسم قرار دارد، با جدیت ادامه پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۷۲۳۲۴۴

به گزارش ایرنا، شمخانی که دیروز پس از سفر به لبنان به سوریه رفته بود در دیدار با بشار اسد، از مقاومت کم​نظیر دولت و ملت سوریه در مبارزه همه جانبه با تروریسم تکفیری تجلیل کرد.

وی با تبریک موفقیت‌های ارتش سوریه در پاکسازی سرزمین‌های آلوده و بازپس​گیری مناطق راهبردی از تروریست‌های تکفیری، افزود: پشتیبانی و حمایت گسترده مردم سوریه از دولت و رئیس‌جمهوری که در انتخابات اخیر به روشنی در معرض دید جهانیان قرار گرفت، مهم‌ترین عامل کسب موفقیت‌های مستمر ارتش سوریه است. دبیر شورای​عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: تشکیل به اصطلاح ائتلاف ضد داعش و هیاهوی تبلیغاتی غرب و همپیمانان منطقه‌ای آن که در تناقض آشکار با اقدامات گذشته آنان در زمینه پشتیبانی از شکل‌گیری گروهک‌های تروریستی است، سندغیرقابل انکار صحت سیاست‌های اصولی دولت‌های ایران و سوریه در طول سه سال گذشته در مبارزه بی​امان با جریان تروریستی تکفیری است.

براساس این گزارش ایرنا، شمخانی در جلسه ناهار کاری با سرلشکر«علی مملوک» دبیر شورای امنیت سوریه نیز آخرین تحولات سیاسی و امنیتی در منطقه و سوریه را بررسی کرد.

تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی ارتش لبنان

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیروز پیش از سفر به دمشق، با مقامات لبنانی در بیروت گفت‌وگو کرد.

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی، اصلی‌ترین هدف سفرش به لبنان را گفت‌وگو و رایزنی در مورد تحولات سیاسی و امنیتی منطقه و نحوه مشارکت و همکاری در زمینه مقابله با تهدیدات مشترک علیه ایران و لبنان اعلام کرد.

شمخانی گفت که با مقامات لبنانی در مورد چارچوب‌های همکاری دفاعی میان ایران و لبنان و تامین نیازمندی‌های تجهیزاتی ارتش لبنان که مورد درخواست بیروت بوده است، تبادل نظر می‌کنم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی دیروز بعد از دیدار با «تمام سلام»، نخست‌وزیر لبنان گفت که خط قرمز ما برای همکاری با لبنان، تثبیت ثبات و امنیت در این کشور است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با تاکید بر این‌که ایران تصمیم گرفته است، هدیه‌ای به ارتش لبنان تقدیم کند، گفت: این هدیه تاخیر نخواهد داشت و پس از سفر قریب‌الوقوع وزیر دفاع به لبنان اجرایی خواهد شد.

شمخانی همچنین بعد از دیدار با نبیه بری، رئیس مجلس لبنان اظهار کرد: برخی ادعاها مبنی بر این‌که ایران اعلام کرده در ازای نرمش غرب در موضوع هسته‌ای، در مبارزه علیه داعش همکاری می‌کند، کذب و ساختگی و فاقد هرگونه بستر و زمینه واقعی است. وی خاطرنشان کرد: ایران هیچ نسبتی با داعش نداشته و نخواهد داشت و این از افتخارات ماست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، ائتلاف به اصطلاح ضدداعش را «مضحک و فاقد پایه‌های حقوقی و اخلاقی» خواند و تاکید کرد؛ همچنان مفتخریم که علمدار، نخستین و اصلی‌ترین مقابله‌کننده با جریان‌های تروریستی در منطقه بوده وخواهیم بود.

دیدار شمخانی با دبیرکل حزب‌الله

شمخانی همچنین با سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در این دیدار با تجلیل از نقش ارزنده حزب‌الله در دفاع از امنیت و ثبات در لبنان اظهار کرد: بی‌شک جامعه لبنان همواره مدیون مجاهدت کم‌نظیر و قهرمانانه جوانان رشید حزب‌الله در مبارزه پیشگیرانه با تهدید تروریسم تکفیری خواهد بود.

وی هوشمندی و رویکرد راهبردی حزب‌الله در مشارکت و مدیریت تهدیدات پیش روی جامعه لبنان را در نفوذ و موفقیت رو به افزایش حزب‌الله در تحولات این کشور، تعیین‌کننده دانست.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، خاطرنشان کرد: اعتماد مردم لبنان به مسئولان و اقدامات حزب‌الله، اصلی‌ترین سرمایه‌ای است که ضامن توسعه نقش و کارکرد حزب‌الله به عنوان وزنه تعادل در محیط سیاسی و امنیتی لبنان است. سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله نیز در این ملاقات با اشاره به تهدیدات کم سابقه و پیچیده‌ای که موجودیت و ثبات منطقه را مورد هجوم قرار داده است، اظهار کرد: اولویت حزب‌الله در حوزه مقابله با تهدیدات، تروریسم تکفیری و جلوگیری از انتقال بحران و ناامنی به جامعه لبنان وحفظ و تقویت ثبات و وحدت ملی این کشور است.

وی با قدردانی از حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از جریان مقاومت و مبارزه با تروریسم افزود: مقابله با تهدیدات فزاینده تروریسم تکفیری نیازمند اقدامات غیرنمایشی و همچنین اجتناب از رفتارهای دوگانه و مشکوک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها