منابع خبری در یمن می‌گویند، جنبش انصارالله که شیعیان حوثی را نمایندگی می‌کند ضمیمه امنیتی توافق با دولت یمن را امضا کرد. به این ترتیب توافق دولت و مخالفان تکمیل شده و هم‌اکنون محافل داخلی و خارجی انتظار اجرای بند بند این توافق‌نامه را دارند. به موجب امضای این توافق‌نامه طرفداران حوثی روز جمعه در صنعا جشن بر پا کرده و به شادی و سرور پرداختند.
کد خبر: ۷۲۱۸۷۸

با این حال روز گذشته انفجارهایی نزدیک کاخ ریاست جمهوری یمن در صنعا رخ داد که شبکه العربیه علت آن را شلیک تعدادی گلوله خمپاره عنوان کرد. همچنین اعلام شد برخی افراد مسلح به خانه رئیس سازمان امنیت ملی یمن در صنعا حمله کرده‌اند در این حادثه نیز وقوع انفجارهایی گزارش شد. جنبش انصارالله دیروز رسما خواستار برکناری رئیس سازمان امنیت ملی این کشور شد. درهمین رابطه علی البخیتی سخنگوی گروه انصارالله در صفحه فیسبوک خود نوشت: علی الاحمدی، رئیس سازمان اطلاعات یمن مرتکب قتل ده‌ها نفر از جوانان انقلاب شده است و کماکان نیز به جنایات خود ادامه می‌دهد. وی خواستار برکناری الاحمدی و گماردن شخصی شد که دستانش به خون جوانان و شکنجه آنان آغشته نباشد.

حوثی‌ها روز جمعه پیروزی خود را جشن گرفتند. به گزارش ایرنا، ده‌ها هزار نفر از مردم یمن در صنعا پایتخت این کشور با برپایی تظاهراتی، پیروزی عزم و اراده مردمی و امضای توافق‌نامه صلح و مشارکت ملی میان جریان‌های مخالف به رهبری انصارالله و رئیس‌جمهور این کشور را جشن گرفتند.

شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بر لزوم اجرای توافق‌نامه صلح و تحقق یافتن خواسته‌های ملت یمن تاکید کردند. بر اساس این گزارش، اعتراضات خیابانی علیه دولت یمن همچنان در صنعا و بسیاری از استان‌های این کشور ادامه دارد. اعتراضات علیه دولت همانند قبل از امضای توافق‌نامه صلح در یمن همچنان جریان دارد، اما ماهیت این اعتراضات این بار رنگ و بوی جشن به خود گرفته و با عنوان جمعه پیروزی شکل گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها